Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej nej, bespara dessa hästar detMysaan skrev:Nä du skulle nog testa att rida lite travare innan du öht yttrar dig.
Ja, ankans undrade just det i "grinigares" hälsa-mig-välkommen-tråd på senior, om troll kunde gifta sig? Intressant fråga...Asa_S skrev:En liten reflektion bara - det verkar vara ovanligt många kombattanter här som väldigt nyligen reggat sig ?
Fast jag har en märr som är 50% travare och 50% halvblod.... är jag fortfarande en djurplågare då om jag rider varannan dag och kör varannan dag?jojo54 skrev:Och jag är av den åikten att det inte går att göra en ordentlig ridhäst av travaren... Man köper en häst som är avlad för det den ska användas till.. allt annat är i det närmaste djurplågeri!
AnnaKarinA skrev:Fast jag har en märr som är 50% travare och 50% halvblod.... är jag fortfarande en djurplågare då om jag rider varannan dag och kör varannan dag?
Asa_S skrev:En liten reflektion bara - det verkar vara ovanligt många kombattanter här som väldigt nyligen reggat sig ?
Fast jag tänkte att det skulle gå jämnt ut, halvblod=rida, travare=köra, varannan dag= inte djurplågare?? stackars min lilla älskling... vill ju inte plågas ju... ( )sture skrev:Då är du ju "varannandags-djurplågare" .
ankans skrev:jaaa, klart du vill, sök i lite trådar på buke så hittar du en del, ditt lilla troll!
ps, glöm inte att informera din griniga trollkompis med
sture skrev:Då är du ju "varannandags-djurplågare" .
jojo54 skrev:Och jag är av den åikten att det inte går att göra en ordentlig ridhäst av travaren... Man köper en häst som är avlad för det den ska användas till.. allt annat är i det närmaste djurplågeri!
Piraja skrev:Jag med då...har korsning varmblod/fullblod
AnnaKarinA skrev:Ekipaget heter Susanne Svensson på Super Surprise. Sök bland gamla ridtravartrådar så hittar du info om dem där.
jojo54 skrev:?? Vad menar du?
Kanske inga har. Tänkt på det??ankans skrev:Det får du själv lista ut lilla trollunge! use your braincells!
sture skrev:Sagt av erfarenhet eller oerfarenhet?
Är det av erfarenhet är det kanske dina kunskaper som är otillräckliga och är det av oerfarenhet, varför uttala sig?
Vi är ganska många här som rider fd travare. Även om de inte tävlas i några högre klasser är de trevliga hobbyhästar och duger till bra mycket mer än att "flängrida" i skogen. Jag har sett betydligt fler ryttare som flängrider på hästar av andra raser.
Har man tid, tålamod och en bra tränare kommer man långt med omskolning av en fd travare .
Lovis: Lycka till!
Heléne - lycklig ägare till Alide, fd travare