omskola travhäst till ridhäst?

Sv: omskola travhäst till ridhäst?

Jag som då råkar på i en väldigt travartätt samhälle kan tala om för dig att det finns många duktiga travare här som tävlar både dressyr och hoppning på annat än ridtravartävlingar.

Men efetrsom du absolut inte vill kunna tänka dig att det beror på ryttaren hur bra hästen blir som ridhäst så orkar jag inte bry mig. Du får tycka vad fan du vill ärligt talat jag vet vad min häst klarar och detta endast efter 4-5 månaders ridning. Det är det viktigaste. Du vill inte begriper så jag hoppas innerligt att nästa gång jag ser ditt nick kan jag sätta mig på händerna och ge fan i att svara.

fnorr skrev:
Hejsan. Idag berättade min dukiga dressyrtränare att han haft en travare för länge sedan som han utbildat till St.George!!! och tävlat med. Eftersom mânga av er här pâ Bukes har travare tyckte jag att det var en kul grej att berätta...
Du skulle inte kunna ta reda på namnet på hästen? Vore kul o veta.

AnnaKarinA skrev:
det vore ju lite mer intelligent om du tog reda på fakta innan du säger nåt.... :smirk:

:)

Något Grinigare borde ha gjort redan innan första uttalandet :idea: .

Heléne

Jasså. Så om en ryttare är tillräckligt bra så kan vi lika gärna börja rida in kor, åsnor och kanske får också. Jag menar, de har väl också ridbarhet isf?

sture skrev:
:)

Något Grinigare borde ha gjort redan innan första uttalandet :idea: .

Heléne
Jo... men det är ju så när man är okunnig om saker och ting, då blir det lätt så. Been there, done that ;) :D

Grinigare skrev:
Jasså. Så om en ryttare är tillräckligt bra så kan vi lika gärna börja rida in kor, åsnor och kanske får också. Jag menar, de har väl också ridbarhet isf?

Det finns faktiskt Åsnor som är inridna. Vet oxå att det finns ett par kor som har avrit ridna. Grisar tror jag ärligt talat inte har så stor ridbarhet men du kanske gillar det.

Går åsnor att rida dressyr på???? I iaf en någorlunda nivå? JAg ska skaffa en åsna och ta upp den i LA så ska vi se hur bra det går!

Grisar är ju tydligen det du föredrar. Varför rida en travare? Ser INGEN mening med det?!

Visst, visst, de GÅR att sitta på. Och den kan kanske galoppera. Jippi. Har man inte högre krav än så? Pha.

Grinigare skrev:
HAhahaha, är det inte lustigt att "rid"travare får tävla i en egen klass, eftersom de inte passar in bland de riktiga ridhästarna?

Vad har du fått det ifrån? Det finns många som tävlar i samma klasser som "vanliga"(?) ridhästar och som håller måttet. Det handlar om grundträning och tålamod samt att hästen har bra anatomi för ridning. I förra ridklubben jag var medlem i togs klubbsegern av en kallblodstravare, som fortfarande användes i travet, i hoppning i flera år rad i Lätt B.

Min förra häst, ett varmblod som gått 1.13.6, tävlades i western och vi slog både araber och QH.

Den som inte har lärt sig rida ett varmblod har inte ridit :cool:

Grinigare skrev:
Grisar är ju tydligen det du föredrar. Varför rida en travare? Ser INGEN mening med det?!

Visst, visst, de GÅR att sitta på. Och den kan kanske galoppera. Jippi. Har man inte högre krav än så? Pha.

Du har inte kunskapen alltså :cool:

Det var ett fucking svar på ngn som tyckte jag skulle gå på ridtravartävlingar. Vilket jag aldrig kommer att göra.

Grinigare skrev:

Tanken är kanske inte att du ska se någon mening med det? Mysaan valde säkert inte häst med tanke att göra dig nöjd liksom....
Varför inte skita i andra o sköta sig själv? :idea:

Grinigare skrev:
Det var ett fucking svar på ngn som tyckte jag skulle gå på ridtravartävlingar. Vilket jag aldrig kommer att göra.

ooooh vilken tuffing! skriver på engelska och allt, lovely! fucking betyder knulla, knulla svar? vad menar du, jag förstår inte?

jojo54 skrev:
Går åsnor att rida dressyr på???? I iaf en någorlunda nivå? JAg ska skaffa en åsna och ta upp den i LA så ska vi se hur bra det går!

Ingen aning jag har aldrig ridit en åsna. Men nu var det ju bara frågan om det gick att rida Åsnor öht. Eller måste man rida dressyr i svår klass för att rida????

ankans skrev:
ooooh vilken tuffing! skriver på engelska och allt, lovely! fucking betyder knulla, knulla svar? vad menar du, jag förstår inte?
Här måste man vara flerspråkig för att hänga med :idea: ;)

Men jag vet ju redan nu att det inte kommer gå nåt bra eftersom de EXTERIÖRA egenskaperna inte finns där.. LIKSOM Travaren! :idea Har någonsin SETT en travare gå MSV dressyr? Nu talar vi inte om något som någon hört utan någon som SETT och kan visa upp ett resultat!

Nej, lilla vän. Det ordet har fler betydelser förstår du.

Liknande trådar

Träning Har hittat en super fin 4 åring som startat ett par gånger. Egentligen är jag inte förtjust i travhästar och har bara hållit på med...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: fruxolisa
·
B
Avel Står i valet och kvalet med det ena stoet, hur hade ni gjort? Jag har ett flb sto på 6 år, mkt bra typ, korrekta ben, 160 cm, väldigt...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Molin
·
E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 801
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar