A
ankans
Sv: omskola travhäst till ridhäst?
aha berätta, jag är såå nyfiken!
aha berätta, jag är såå nyfiken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så INgEN travare har bra exteriör för ridning?jojo54 skrev:Men jag vet ju redan nu att det inte kommer gå nåt bra eftersom de EXTERIÖRA egenskaperna inte finns där.. LIKSOM Travaren! :idea Har någonsin SETT en travare gå MSV dressyr? Nu talar vi inte om något som någon hört utan någon som SETT och kan visa upp ett resultat!
Grinigare skrev:Grisar är ju tydligen det du föredrar. Varför rida en travare? Ser INGEN mening med det?!
Visst, visst, de GÅR att sitta på. Och den kan kanske galoppera. Jippi. Har man inte högre krav än så? Pha.
Grinigare skrev:Det är en JÄVLA skillnad på kallblodstravare och varmblodstravare. :smirk:
AnnaKarinA skrev:Tanken är kanske inte att du ska se någon mening med det? Mysaan valde säkert inte häst med tanke att göra dig nöjd liksom....
Varför inte skita i andra o sköta sig själv?
Ekipaget heter Susanne Svensson på Super Surprise. Sök bland gamla ridtravartrådar så hittar du info om dem där.jojo54 skrev:Oki och vart är resultatet? Jag vill se bevis..
jojo54 skrev:Oki och vart är resultatet? Jag vill se bevis..
Ja, och jag fattar inte varför man inte kan få vara nöjd och glad utan att folk påpekar vad man har för häst? det hände mig aldrig när jag red halvblod. Kan folk inte få starta en tråd utan att det blir en massa dumma kommentarer, från folk som uppenbarligen inte vet vad de pratar om?Mysaan skrev:Nope jag valde häst efter lynne och personlighet och han passar mig grymt bra. För trots allt så är ju det viktigaste att vi trivs med våra hästar och har kul. Vilket vi stackars idioter som väljer ridtravar"grisar" åtminstone verkar ha.
Jag fattar inte varför folk stör sig på vilken häst jag väljer, är inte det konstigt? Jag menar, grejen måste ju vara att JAG är nöjd och känner att hästen duger till mina behov?sture skrev:Oh nej inte nu igen!
Denna tråden handlar inte om att någon ska rida MSV på sin travare den handlar om huruvida det går att omskola en travare till trevlig ridhäst. Vi är många som kan intyga att det går alldeles utmärkt.
Heléne
AnnaKarinA skrev:Ja, och jag fattar inte varför man inte kan få vara nöjd och glad utan att folk påpekar vad man har för häst? det hände mig aldrig när jag red halvblod. Kan folk inte få starta en tråd utan att det blir en massa dumma kommentarer, från folk som uppenbarligen inte vet vad de pratar om?
Ingen häst är skapad för att ridas på i sånna fall, så då är vi ju likadana allihopa då.jojo54 skrev:Och jag är av den åikten att det inte går att göra en ordentlig ridhäst av travaren... Man köper en häst som är avlad för det den ska användas till.. allt annat är i det närmaste djurplågeri!
Nej, eller så är det avundsjuka, det kanske är jobbigt att se folk vara nöjda och stolta över sina hästar?Mysaan skrev:Nämen det skulle väl inte vara spännande. Jag tror att problemet är att de som hävdar att det inte går att göra travare ridbara helt enkelt inte är tillräckligt duktiga.
Eller hur. Skulle jag satsa på svår dressyr eller 150 hoppning skulle inte jag heller titta på travarna. Säger sig självt.Visst jag kan hålla med om att travare kanske inte lämpar sig om man vill bli nästan Ulla HÅkansson eller Malin Bayard men å andra sidan finns det mängder med svindyra halvblod som inte heller lämpar sig då.
Nä, vi är väl bara låtsasryttare på låtsashästar.... men jag är en glad sån iaf!Anledningen till att du aldrig blev ifrågasatt när du red halvblod är ju för att du höll dig till rätt ras då förstår du. fast det är klart jag rider väl inte i ordets rätta bemärkelse då iom att jag inte är intresserad av att tävla msv- svår dressyr.
Så det är djurplågeri att rida en travare??? Är det då djurplågeri att träna dressyr på en galoppör??? För de är ju knappast inte avlade för det. Är det djurplågeri att hoppa en islänning? Det är inte vad de avlas för heller. Är det djurplågeri att rida en ardenner eller en Shire??? Båda dessa avlades från början inte på ridbarhet utan som arbetshästar.jojo54 skrev:Och jag är av den åikten att det inte går att göra en ordentlig ridhäst av travaren... Man köper en häst som är avlad för det den ska användas till.. allt annat är i det närmaste djurplågeri!
AnnaKarinA skrev:Nej, eller så är det avundsjuka, det kanske är jobbigt att se folk vara nöjda och stolta över sina hästar?
Nä, vi är väl bara låtsasryttare på låtsashästar.... men jag är en glad sån iaf!
Håller helt med dig!sture skrev:Ja, visst är det så?
Men det hade varit intressant att veta vad Grinigare och Jojo54 har för hästar och vilka klasser de tävlar i . De kanske har några ridbilder att visa ?
Heléne