Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grinigare skrev:Så länge man har lite koll på vad som är bra exteriör och inte för ridhästar så syns det. Det är min åsikt.
Jag förstår inte varför man köper en travare som ridhäst!
De är näst intill odugliga som det!
Som jag skrev i mitt första inlägg " Även om de inte tävlas i några högre klasser är de trevliga hobbyhästar och duger till bra mycket mer än att "flängrida" i skogen" - alltså har jag inte påstått att de har vad som krävs för att komma långt inom ridsporten och det har heller aldrig varit diskussionen i denna tråden.Grinigare skrev:Exteriören säger en hel del om förutsättningarna en häst har.
Och travare har inte det som krävs för att komma vidare långt inom ridsport. Det är fakta.
Jaså, helt plötsligt finns det travare som går att rida hyfsat?Grinigare skrev:Visst kan det finnas fall där det går att rida den hyfsat, men de är få räknade och dessutom är travare i regel riktigt fula.
Grinigare skrev:Hyffsat är väldigt långt från bra. Snälla, kom inte och påstå att det finns ridbarhet i travare.
Grinigare skrev:Det går inte att skola om en avdankad travare till en ridhäst. Om du inte bara vill vara ute i skogen och slängtrava förståss.
Nu är det ju inte riktigt därför man anordnar de här tävlingarna, det vore ju lite mer intelligent om du tog reda på fakta innan du säger nåt.... :smirk:Grinigare skrev:HAhahaha, är det inte lustigt att "rid"travare får tävla i en egen klass, eftersom de inte passar in bland de riktiga ridhästarna?