Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Kom till stallet igår vid 08:15 för att rida innan jobbet och hästarna var fortfarande inne och hade ej fått frukost. Varken hö eller...
2
Svar
32
· Visningar
2 472
Senast: Korven
·
Ridning Kopierar in en länk till en amerikansk diskussionssida. Samt en länk till bilder som finns i den tråden. Ni som undrade om Carde kan...
2
Svar
35
· Visningar
2 724
Senast: Susan
·
Träning Hur brukar ni göra... Var ärliga nu... Jag gjorde ALDRIG det förut... Nu gör jag det varje dag... Hur har det nu kommit sej...
2
Svar
25
· Visningar
2 742
N
Träning ...När vi lägger på dom täcken stup i kvarten, sätter på dom skydd från topp till tå, räknar ut en perfekt foderstat och planerar deras...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
10 714
K
Träning Hej har ett problem ägaren till stallet har en häst som jag tycker är obehaglig. Väldigt många har haft problem även jag. Han stegrar...
2
Svar
34
· Visningar
2 747
Senast: kbr
·
A
Ridning Fantastisk!!! :love: Massor av spanska hästar med duktiga ryttare som visade upp god ridning och härlig underhållning. :d Den...
2
Svar
22
· Visningar
3 083
Senast: Vanilj
·
Träning Ja, troligtvis! :angel: Efter alla år som jag lagt mig i diskussionerna här på NH-forumet, så ska jag äntligen gå en NH-kurs. :eek...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: bengall
·
K
Träning Vad är det som gör att många människor, och tyvärr oftast de som har minst erfarenhet, vägrar lyssna på andra? De flesta människor...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: mackan
·
Träning hilfe bitte... min häst e supersnäll att lasta, å när man kommer fram och ska lasta ur så står hon snällt å väntar... vi har...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: Claudia2
·
B
Träning Någon som vet hur man bifogar en bild ? ^^,
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Cronis
·
T
Träning En av hästarna i det kollektivstall jag är medlem i, fungerar i alla andra lägen utom vid av o på-sättning av täcke, då han lägger...
Svar
9
· Visningar
829
Träning Efter att ha köpt en ny sadel som visade sig vara sned och satte mig till höger så har Novan börjat sätta mig åt det hållet. Sadeln är...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Shaggy
·
F
Träning Hejsan! Min kompis häst har en större muskelmassa på höger sida om manken än på vänster borde inte den hästen då gå bättre i höger varv...
Svar
16
· Visningar
2 262
Senast: Asa_S
·
Träning Nu ska vi se om jag lyckas formulera mig. HUR ska denna muskel arbeta under "rätt" ridning? Ska den vara passiv eller ska man se...
Svar
5
· Visningar
2 744
Senast: biffen
·
S
Träning Är det någon som har bra tips på hur man bygger upp hästens bukmuskler på bästa sätt?
2
Svar
28
· Visningar
2 509
Senast: Totola
·
E
Träning Jag undrar bara om npgon här har några br atips på övningar för den unga hästen? Innan jag rider in henne vill jag att hon ska lita på...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: opus
·
E
Träning Jag skickade tidigare ett inlägg om min stökiga 1-åring... :devil: Jag undrar nu,( har själv ebb i motivationspåsen...) hur ni, på...
2
Svar
31
· Visningar
2 294
Senast: PeRosa
·
D
Träning Igår hade jag en underbar träning med min unghäst, blir snart 5 år. Igår gick han lugnt och sansat, kunde rida i ca 20 minuter utan...
Svar
18
· Visningar
1 469
Senast: Totola
·
Träning Har en äldre d-ponny, ha haft henne sen i början av augusti. Allt ha gått bra utom en sak hon stannar alltid på samma ställe när vi ska...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Dundret
·
N
Träning Nu får jag hem mitt hingstföl i slutet av november. Stallägaren (där jag har mina andra hästar) sa att det var ok om jag stallade upp...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: jezzie-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur