Bukmuskler

Sv: Bukmuskler

Då skulle jag skritta massor, gärna i ett blandat tempo. Mycket i skogen och mycket tömkörning, gärna mycket bommar på olika avstånd.
Och enbart galoppera så länga som hästen har ork, galoppera på en häst som inte orkar bygger stjälper mera än hjälper.
Men om man tar men en hästkompis och hittar en lämplig äng så brukar dom få lite extra energi ;)

PathOfClovers skrev:
Dessutom, han på kliniken som sa att det var bra om hon byggde magmuskler, hur ska han kunna veta om din häst går i en bra form som stänker rygg och buk? Har han sett dig rida?

Ja, han har sett mig rida.

*suck*

Han sa i förbifarten att "mycket bukmuskler är en fördel för hästar med ryggproblem" det var liksom ingen kritik mot mig :smirk:

Glöm det bara, jag fortsätter rida min häst som vanligt så blir det bra, och nej, ryggproblemet har inte uppstått pga mig utan pga en olyckshändelse :smirk:

Mycke arbete från marken, knata i skog o galopper tycker jag låter bra för att få extra fin fina magmuskler..o jag blir alltid lika förvånad..så fort men skriver nåt litet om ens hästs form eller som trådskaparen i detta fallet gjorde, förklarde att det var en konvalecent, så får hon massa sura svar, som om hon var dum i huvudet..tagga ner folk..eller tänk iaf på hur nu formulerar..gränsen kan vara hårfin mellan tolkningarna..Hoppas det går bra med din pålle iaf!

Det är svårt det där eftersom du säger att hästen har ryggproblem. Det hör ju liksom ihop. Allmänt att rida hästen med lång överlinje och göra lite samlande rörelser, galoppfattningar, snabba skritt-travövergångar så hästen måste "sätta" sej lite, rida i nedförsbackar och göra halt osv.

Zindy16 skrev:
*lånar lite tråd :angel: *
men om hästen itne har kondisen för gallopen riktigt än då?

Då tycker jag som i det andra svaret: skooogen! :)
skritt är nyckelordet eftersom det är lättare att hästen går i "falsk" form i trav. Rid gärna lite samlande rörelser när du dressyrar, men med prioritering på lång rygglinje (framåt/nedåtsökning).
Rid i taskig terräng så lär sej hästen till slut att samla upp sej.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama