Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej. Har en 11årig dotter som ramlade av en häst under ridlektion i våras och föll så olyckligt att hon bröt armen. Akuten...
Svar
17
· Visningar
2 368
Senast: Chili
·
F
Träning Hejsan! Har en ny liten kille, på ett år, och behöver tips och hjälp med lämplig/viktig träning. :idea: :) :bow: Vad skall man...
Svar
1
· Visningar
2 334
Senast: cafu
·
E
Träning Snälla SÄG vad jag ska göra idag! Jag är på ett sådant träningshumör (åka till ridhus och träna hoppning) så det är itne sant! Men det...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Madelene
·
J
Träning Hallo.... Har hört att det är skadligt för unghästars ben att longera dom. Har har en vallack på 1 år och 5 månader. Longerar han 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 709
Senast: jezzie-
·
A
Träning jag har alltid fått höra att en välriden häst fattar galopp för ytterskänkeln.. tills igår, då min tränare sa att hon alltid fattar...
2
Svar
27
· Visningar
2 473
Senast: Grinigare
·
M
Träning Nu har vi haft Totte i fem dagar och allt går mycket bättre! Han kan stå i gången utan att få panik, både med sällskap och utan. Han kan...
Svar
6
· Visningar
889
Träning var i kontakt me STC idag för att skaffa ett pass till min pålle, men eftersom han inte har blivit registrerad i deras register (lustigt...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: kicki71
·
Träning Moderator får flytta tråden om den hamnar fel nu, men det kändes som att den skulle ligga här :o Har en lite fråga angående detta...
2
Svar
26
· Visningar
2 828
Senast: Russin8
·
M
Träning Måste bara få skriva av mig lite... Har haft världens mest jävliga morgon :cry: . Skulle iväg och träna (skulle ridit just nu...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: mazariin
·
A
Träning okej, nu har jag en annan fråga ang. galoppfattningar. tränare 1 säger till mig när min häst inte tar fattningen ordentligt att jag...
Svar
11
· Visningar
1 033
A
Träning Hej, kan nån hjälpa mig ? min häst är jätte beroende av våra andra 2 hästar, men nu är det så att min häst har ganska dålig rygg, o jag...
Svar
15
· Visningar
1 122
Senast: Inte_Ung
·
Träning Jag började fundera när jag såg att det var frost i gräset när jag gick hem från en kompis sent igår kväll. Hade nog tänkt att låta...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Hera
·
L
Träning hej! har hittat flera intressanta trådar om övningarna öppna och sluta, men har inte riktigt klart för mig vad det EGENTLIGEN är. Nu är...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: allroundhästarna
·
Träning Ska på träningskväll idag linköping med pållan. Vi ska rida det lätta fyrgångsprogrammet och få bedömning. Men det är som sagt bara...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Mitrolle
·
J
Träning emotses tacksamt! (Finns det tidigare trådar i ämnet ber jag om ursäkt för tjat men jag har inte lyckats hitta några.) Blir glad för...
Svar
5
· Visningar
2 145
B
Träning När tycker du att man SKA använda hjälptyglar.. för helt klart är dom framtagna av en anledningn.. och alla vet vi väl när dom inte ska...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 284
Senast: KillerQueen
·
Träning Alltid när jag rider så drar jag bak underskänkeln väldans mycket, jag är väl medveten om problemet, och gör så gott jag kan för att...
Svar
5
· Visningar
991
Träning Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan göra när hästen jag rider vägrar att svänga åt det hållet jag vill. Rider ofta längs med...
2
Svar
29
· Visningar
2 929
Senast: Smulu
·
Träning .... för tex förändringar? Visst är det skillnad om man rider en häst på ett två delat tränsbett eller på kandar men kan det kännas...
Svar
13
· Visningar
1 232
F
Träning Jag behöver tips hur jag ska rida på rätt sitben. jag har problem med detta och en anledning är att min häst putter över mig i fel. så i...
Svar
1
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka