Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning min häst har (tror jag) sedan ca en vecka tillbaka kommit på ett nytt sätt att försvara sig från att ta i... :crazy: :confused...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: neferra
·
M
Träning Hur ofta tränar ni för instruktör? Vad är målet med träningen? skulle ni vilja rida oftare/mer sällan för instruktör? Vad är det bästa...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Lancet
·
Träning Jag köpte mig en 4åring i juni, hannoveranare. Han är inte så mycket riden. Kan skritt trav och galopp, dock ine i form osv. Lite svårt...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Maran
·
Träning Jag och min häst gick omkull förra helgen på en tävling. Veterinären på tävlingsplatsen kollade på knäet två gånger. Svullnaden började...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Murray
·
Träning Min medryttarhäst är en framåt tjej med ganska bra galopp. Hon kan gå riktigt fint, men har en tendens att ramla på bogarna och "rusa...
Svar
6
· Visningar
1 247
B
Träning I juli var jag på en western tävling och strax efter min klass såg jag och några kompisar att en av hästarna som var där, stod uppbunden...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: alazzi
·
M
Träning Jag har fått rida en häst på ridskolan som inte har ngn vidare motor. Eftersom det är en ridskolehäst kan jag ju inte påverka den som...
Svar
17
· Visningar
1 650
Senast: Center
·
H
Träning Min delfoderhäst är svårfångad i hagen. Eller att fånga han går ganska lätt. Han kan gå i väg ibland men är ganska lättlurad på det...
Svar
17
· Visningar
907
Senast: Totola
·
C
Träning Behöver lite hjälp om någon har eller är i samma situation. Jag har ett sto som är varmblodstravare. Har aldrig gått på travet riktigt...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Cinnamie
·
Träning Deppade eller Peppade? Jag tar gärna åt mig lite för mycket tror jag. Men jag vill alltid komma igen o göra bättre ifrån mig/oss.
Svar
19
· Visningar
1 064
Senast: Mariell
·
F
Ridning hej jag har kanske en liten dum fråga men, vad är barockridning?
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Immer
·
B
Träning Har ni lätt eller svårt för att rida lätt utan stigbyglar? jag upptäckte igår att trots en hel sommar utan ridning så hade jag ett...
2
Svar
32
· Visningar
4 357
Senast: Dorinda
·
B
Träning Bägge mina ston är dräktiga. Det ena av dem har blivit helt förändrat när det gäller ridningen. Det är som att sätta sig på en tickande...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Bazooka
·
Träning Min häst har börjat bete sig lite märkligt och jag undrar om jag kan få hjälp med lite teorier om varför hon beter sig som hon gör. I...
Svar
1
· Visningar
1 408
Senast: LinnéaL
·
H
Träning Hej! Jag är mycket osäker på vart jag ska lägga den här tråden men jag chansar på här. Jo, det är så här; Jag undrar om det är någon...
Svar
5
· Visningar
1 895
Senast: Korven
·
Träning Hörde för ett tag sen (minns inte var) att det här med "en vilodag i veckan" är onödigt. Hästen går väl en timme om dagen (de flesta...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: QuickStar
·
Träning Hej.. Jag har en 4.5 årig nordis vallack på prov nu i en månad...har haft honom ca 1.5 vecka... Han är jättesnäll att hålla på...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: tjalle
·
Träning Vet att denna tråd varit uppe förut(typ förra vintern)men jag skriver den igen. Har ni brodd eller ej i hagen?Jag har alltid haft...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 860
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Har hört att en del inte vill ha en massa skydd på hästen när den åker lastbil. Är det någon som vet vad som är bäst när hästen ska åka...
Svar
7
· Visningar
1 023
Träning Antag att ni går förbi en hage där en av hästarna råkat få grimman nästan av, så den hänger på snedden och "dinglar". Vad skulle ni då...
2
Svar
27
· Visningar
1 913
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar