Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning HJÄLP! Min Nordsvensk vill inte. Inte gå fram, inte svänga ,inget som jag vill. Han är 4år o mest riden ut i skogen igrupp, då funkar...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: singoalla_nu
·
S
Träning Jag skulle gärna få lite tips om hur jag bäst lär min unghäst tömkörning. Hon är 1,5, mycket hanterad och väluppfostrad. Problemet är...
Svar
11
· Visningar
1 362
Senast: krambanan
·
Träning Vi har lämnat fölis ensam 3 gånger ensam för att prova hur han reagerade. Han är lugn tuggar på hö och lite pellets. Gnäggar i bland...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Jossantt
·
T
Träning Min halvblodsvallack som är 6 år kör med hingstlekar i hagen. Har haft honom 1 ca 1 1/2 månad och han var sån här i början men lugnade...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: SofiaP
·
L
Ridning Jag försöker lära mig grunderna i arbete på lång tygel men känner mig just nu lite förvirrad. Jag upplever att det även inom detta...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Agrundvig
·
Träning Hej första gången jag skriver något själv här, men har läst bra länge! Mitt stora problem är i nedsittning med stigbyglar. Började...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: FTW
·
Träning Jag har ett stort problem. Min häst får panik i hagen då hon har täcke på sig. Hon springer tills hon blir svett och vägrar att gå...
Svar
17
· Visningar
1 193
Senast: SessCa
·
R
Träning Hej! Såg att det var en lång tråd om transportering här, men jag börjar på nytt. En av frågorna i den tråden var huruvida man kör hästen...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Piraja
·
E
Träning Håller på och lasttränar min ENVISA!! :devil: lilla häst.. :smirk: (hon har en jädrigt stark egenvilja när det gäller lastningen). Det...
2
Svar
24
· Visningar
1 953
Senast: Piraja
·
Träning (Kanske inte ligger i rätt forum...) Hittade stallplats, helinackordering, allt utom mockningen för endast 1400 pix. Fasen, så...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Arwyn
·
Träning Vänster baksko har börjat glappa och hovis kan inte komma förrän nästa vecka. :crazy: Kan man skrittjobba honom i alla fall eller är...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Madelene
·
Träning Ja, då var det dags för frågor igen. Jag har hemma en shettistjej på 5 år. Hon är 1.06 i manke och ootroligt stark! (och hon vet om...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Madelene
·
Träning Vill höra hur ni hanterar en het och hetsig häst. En häst som har oändlig energi, som knappt kan stå still. Du kan knappt ta den i...
2
Svar
29
· Visningar
3 524
Senast: Vimsan
·
K
Träning Hej alla . Nu har hästen varit här sedan 4/9 och jag ser att allt är ok med de andra hästarna och allt som rör sig häromkring tex...
Svar
3
· Visningar
704
E
Träning Jag skulle vara i behov av goda råd från kunniga hästmänniskor! Jag har ett arabsto född -04 som visar vissa griniga tendenser (öron...
Svar
1
· Visningar
658
Träning Hur arg får man egentligen bli på en häst som hugger en i baken, nu menar jag verkligen hugger tag, inte bara naffsar... :devil:
2
Svar
35
· Visningar
2 485
Senast: Kaji
·
S
Träning Jag har en D-ponny som jag har haft sen 1 september. Det är en tävlingsponny som har tävlat rätt mkt och han är alltså van att åka...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Nagenau
·
Träning Jag vet att det finns en massa trådar här om lastning, men jag hittar inget för just mitt specifika problem.Har nu lasttränat min häst i...
2
Svar
22
· Visningar
1 756
Senast: mag
·
Träning Har läst på lite om djurskyddslagen och så. Räknas hästar som tamdjur? Det står nämligen att man kan transportera tamdjur i...
Svar
12
· Visningar
1 052
A
Träning många på mitt stall har hästar som de ställer i rast hagarna hela tiden, hästarna får alltså inte stå i en riktig hage med andra häst...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: Silly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info