nu ger jag snart upp....ang. lastning

Sv: nu ger jag snart upp....ang. lastning

Testa att fästa longerlinan i grimman, runt om bommen där framme och sen ut till dej igen. Stå halvvägs upp på luckan o led henne framåt med longerlinan. Hon fortsätter (förhoppningsvis) in i transporten och du står kvar på luckan och kan lägga på bommen. Men som sagt, allt kräver sin tid...... Lycka till!

Fortsätt med att "sända" henne själv in i transporten, gärna med hjälp av longerlina runt bommen...
Om hon backar-håll inte emot utan släpp efter...kamp leder sällan någon vart...
När hon väl står på, sätt först bara fast bommen de första gångerna, ge henne gärna ngt att äta när hon väl står lugn på...
det tar tid, håller med de övriga i tråden, du har inte hållt på särskilt länge...
keep on going....

tack alla goa människor för bra råd... Igår lät jag henne vara så hon fick vila sin lilla hjärna :bow: ska prova idag igen så får vi se, men jag känner mig mer hoppfull nu än tidigare..det ska gå....

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: tessan.g
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 225
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
658
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama