A
Anja586
Sv: Het o hetsig häst
Vill höra hur ni hanterar en het och hetsig häst.
En häst som har oändlig energi, som knappt kan stå still.
Du kan knappt ta den i munnen för den är för känslig.
Hur leder du?
Vanlig grimma och grismsakft om det är ett ställe som hästen är vad vid, om den inte är van vid stället, kedjegrimskaft för min och andras säkerhet,
Hur longerar du?
släpper hästen lös i manegen så att den får springa av sig, bocka av sig, och sparka bakut hur mycket den vill utan att jag kan av misstag komma till sakda.
Hur rider du?
ja, det är ju ganska svårt att förklara här, men så att hästen verkligen känns genomriden så att hon har fått liksom förbrukat lite energi om du fattar.
Vad använder du för utrusning?
vanligt tränsbett, och liksom, ja, vanlig utrusting, det sitter ju inte i utrustningen, utan hur man rider.
Hur "tyglar" man den heta hästen om man inte kan "betsla upp den"
jag tror inte att jag fattar frågan så jag skiter i att svara här.
Vill höra hur ni hanterar en het och hetsig häst.
En häst som har oändlig energi, som knappt kan stå still.
Du kan knappt ta den i munnen för den är för känslig.
Hur leder du?
Vanlig grimma och grismsakft om det är ett ställe som hästen är vad vid, om den inte är van vid stället, kedjegrimskaft för min och andras säkerhet,
Hur longerar du?
släpper hästen lös i manegen så att den får springa av sig, bocka av sig, och sparka bakut hur mycket den vill utan att jag kan av misstag komma till sakda.
Hur rider du?
ja, det är ju ganska svårt att förklara här, men så att hästen verkligen känns genomriden så att hon har fått liksom förbrukat lite energi om du fattar.
Vad använder du för utrusning?
vanligt tränsbett, och liksom, ja, vanlig utrusting, det sitter ju inte i utrustningen, utan hur man rider.
Hur "tyglar" man den heta hästen om man inte kan "betsla upp den"
jag tror inte att jag fattar frågan så jag skiter i att svara här.