J
jojo54
Sv: Kliar sig på högerfram vid ridning??
Det kanske kliar!!!
Det kanske kliar!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djurjouren skrev:När en häst tänker, dvs har fått mkt intryck och lärt sig något så kliar det av nån anledning på näsan och om man låter den göra det och sen stå lite stilla och fundera så kommer hästen att tycka att den har en otroligt trevlig människa i sin närhet istället för en korkad idiot.
Dessutom så lär den sig allt så mkt fortare om man ger den tid att fundera.
Uppmuntra betteendet istället för att straffa det.
SanchoPancho skrev:
99.9% av hästarna kliar sig inte för att det kliar!
Djurjouren skrev:När en häst tänker, dvs har fått mkt intryck och lärt sig något så kliar det av nån anledning på näsan och om man låter den göra det och sen stå lite stilla och fundera så kommer hästen att tycka att den har en otroligt trevlig människa i sin närhet istället för en korkad idiot.
Dessutom så lär den sig allt så mkt fortare om man ger den tid att fundera.
Uppmuntra betteendet istället för att straffa det.
CosmicQueen skrev:Haha...min Queen (vbl) gör osså så. ALLTID vänster fram hon kliar emot och hon kliar vid bett/nosgrimma. Provat bettlöst, utan nosgrimma odyl. Men det är inte det som stör.
Ant en ren olat ja, händer oftast 3-5 ggr/ridtur.
Intressant att det är flera som gör så...
Kurant skrev:Hahaha , ooh gud vad roligt !
Jag trodde det bara var min snörpa som höll på , ( 10 år ) .
Har kommit på att det bara är av ren lathet som hon håller på , för när hon väl får klia sig så stor hon och bara luktar på benet , och kollar in benskydden liite extra..:P
Kurant