Tvåring ponny på ridlektion

Sv: Tvåring ponny på ridlektion

Förmodligen har du fått höra en ganska förvrängd historia! Vore intressant att höra din kompis arbetskollegas syn på saken.

Dolores_88 skrev:
Förmodligen har du fått höra en ganska förvrängd historia! Vore intressant att höra din kompis arbetskollegas syn på saken.

varför skulle den vara förvrängd?? menar du att sånna här saker inte kan hända??

Tacitus skrev:
I gammla kavallerireglementet var det förbjudet att tävla hästar under sju års ålder, eftersom dom inte var mogna för det.

Det finns ingen som helst anledning att överhuvudtaget sätta sig på en två-åring.
Tillväxtzoner etc sluter sig inte på en häst förrän vid 2,5 - 3 års ålder, så att rida in en häst som är yngre än så borde vara kriminellt tycker jag.

Att låta pengahunger och dåligt tålamod gå ut över hästens bästa är skamligt.

Jupp, håller med dig. På försommaren kom fyraåringen hit för inridning...han fick gå med de andra ute på betet och så tog jag in honom varje dag för att jobba honom...och han börjar växa! Kunde inte göra något alls under hela Juli och Augusti...det var meningen att han skulle delta på kvalitét i början på September...men det var omöjligt. Nu rids han i skritt och trav men galoppen är han inte redo för uppsuttet än men som femåring kommer han att vara välförberedd för kvalitetstävlan. :cool:

jea78 skrev:
varför skulle den vara förvrängd?? menar du att sånna här saker inte kan hända??

Kan och kan, men ofta låter det så mycket värre än det är. Jag tycker det låter mer som snack bara och inte ren fakta.

ok... jag litar på min kompis, hon skulle aldrig hitta på något sådant..

Håller med dig, alldeles för ofta ligger det så mycket snack bakom såna här saker. Synd att så många tar det för sant utan att fundera lite extra över det.

niphredil skrev:
Håller med dig, alldeles för ofta ligger det så mycket snack bakom såna här saker. Synd att så många tar det för sant utan att fundera lite extra över det.

jag fattar inte varför skulle man hitta på något sånt här??

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 731
Senast: Sunshine
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 154
Senast: annathegreatest
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnar rätt men annars får någon flytta den. Jag har en bekant (vill inte riktigt kalla henne vän vi umgås i...
Svar
18
· Visningar
2 511
Senast: Mysaan
·
Träning Måste rådfråga er på Bukefalos. Jag har fastnat för en liten ohanterad 3,5-åring som är insutten men inte inriden. Jag hade tänkt att ta...
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: Werze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama