Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej alla. Vet inte om ni läst mina tidigare trådar om mitt hannoveraner sto som har ett sjujäkla temperament och är/varit skadad på det...
Svar
8
· Visningar
1 330
T
Träning Tanken slog mig häromdan... Om man jobbar ledarskap med sin häst, tar t ex join up. Allt går bra, hästen respekterar sin ledare och så...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning Jag vet inte om tråden ska vara här, men jag tror det... Jag har ett 13 årigt New Forest sto. Hon har gått barfota nästan hela...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Bill
·
C
Ridning Nu har vi diskuterat lite vad folk tittar på hur hästen jobbar, hur man ser om den är samlad, hur en korrekt öppna ser ut. Nu skulle jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 939
Senast: psychogrrl
·
M
Träning Kan man träna upp gallopen med att gallopera en längre sträcka (rakt spår, det är en banvall)?? Det gäller min medryttarhäst som är...
2
Svar
22
· Visningar
1 711
Senast: Mirrejones
·
M
Träning Hej! Jag har varit ifrån lektionsridningen och tävlandet i ca 10 år. Min ridning har varit väldigt sporadisk och min sits har blivit...
Svar
6
· Visningar
5 883
Senast: Mari_H
·
Träning Jag har ett 13 årigt New forest sto. Hon stressar ganska lätt upp sig och nu har jag fått problem med traven före jag ska galoppera...
Svar
10
· Visningar
922
Träning Känner en som har problem med en valack som anfaller nya hästar som man stoppar in i hagen, han är riktigt agressiv mot dom, anfaller...
Svar
13
· Visningar
1 847
Senast: kicki71
·
T
Träning Ska hålla teori lektion för små knattar och undrar hur man ska lägga upp det? Brukar inte hålla i dessa lektioner annars. Det vi ska gå...
Svar
3
· Visningar
1 207
Träning Var ute och gick med lilla 1½-åringen nu på morgonen, som vanligt går han ju snällt sidan om... Hur som helst så såg han ett "farligt"...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: LIA
·
Träning Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. min islänning är jättepigg..springa är det ända som surrar i hennes huvud.. går fort som fan...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: ang
·
Ridning Här har jag fått ett kanonbra tips gällande sitsen. Jag vet inte vem som skrev men Tack! Det gällde pinching eller knipande av...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: Carmenzita
·
Träning Ja, som rubriken säger så har jag då skaffat en shettis som tagit kommandot över min islänning. Inget konstigt med det, och det var...
Svar
6
· Visningar
893
Träning Som en del här läste i förra veckan så ramlade våran gamla häst och blev liggandes på rygg mellan några träd i skogen... Hon har inte...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: palle
·
Träning En kompis har fått en helt felriden vbl travarsto och nu börjar "renoveringen" av henne! Ryggen är helt omusklad, ryggraden sticker...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: Zuzzi
·
K
Träning varför är det bra att löshoppa? vilka hästar löshoppar man med? å brukar ni släppa era hästar lösa i ett ridhus så dom får "springa av...
Svar
18
· Visningar
1 291
Senast: Zuzzi
·
U
Träning har hört av många att de inte e någon större mening med att rida varje dag, asså för musklerna o så. att de räcker att rida varannan...
2
Svar
24
· Visningar
2 907
Senast: Panikie
·
M
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt, men någon får väl flytta den isf. Vad anser ni om att skicka sin unghäst till en tränare som...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: **Lina**
·
A
Träning Dags att lära min unghäst stå bunden, har bara haft honom i 2 veckor och han är över lag mkt lugn och sansad. I dag skulle jag ställa...
Svar
17
· Visningar
2 324
Senast: gidde
·
M
Träning Jaja nu har jag försökt att få lite tips om vad man kan göra för markövningar med en häst (har paddock så det är inget problem) inte...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Mirrejones
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama