släppa ihop ranghöga ston

mitt sto var innan ledare över ca 17 andra ston men när vi plockade hem henne till vårt nybyggda stall tillsammans med min nya häst var hon lägst i rang. Iof sig tror jag att hon låter honom bestämma, för när han gör nåt hon inte går med på så nyper hon till och då blir det lugnt. hon är faktiskt en rätt smart häst min lilla gulleplutta :love: :love:

Sv: Re: släppa ihop ranghöga ston

vissa hästar går helt enkelt inte ihop tyvärr ; /

Sv: Re: släppa ihop ranghöga ston

lil-sis skrev:
Det finns hästar som inte kan gå tillsammans. De har ihjäl varandra. Har haft två sådana ponnyston när jag var hästflicka på gård, de fick stå i varsin ände av stallet och i hagar långt ifrån varandra :crazy:

Släppte ni in dem på ponnyns domäner?

Jag skulle iaf försöka se till så att de är mätta och rastade innan :crazy:

Och helst ska dom träffas på helt neutral mark, där ingen har favören av att känna området.

Man måste även inse att det finns individer som aldrig kommer att kunna gå ihop och då får man anpassa sig efter det, skapa en ny flock med individer som funkar tillsammans i en egen hage.

Min förra valack hade enskild vinterhage men kunde ha sällskap i stora sommarhagen (4,5 ha). Jag har sett vad dom kan göra som inte funkar med andra och det är inte värt det... :cool:

Liknande trådar

Träning De senaste 2 veckorna har min pålle fått gå själv då han började hoppa på stona då dom brunstar som s*tan för honom (han blev kastrerad...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: urkella
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Yrja
·
H
Träning Svårt att förklara mitt "problem" kort, men jag försöker... Happy är en 18 år gammal valack, halvblod. Köpt från ridskola där han...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama