hur långa är era ridturer och hur ofta rider ni ut.

Sv: hur långa är era ridturer och hur ofta rider ni ut.

rider ut max 2 ggr / vecka under vinterhalvåret. resten av de 5-6 dagarna rids han i ridhuset eller vilar eller longeras.

på sommaren är man väl ute hela tiden, oftast så rider man ju en sväng i skogen när dom ska varva ner.

Det varierar väldigt mycket hur länge jag rider ut. Det kan vara allt från fem minuter (ja, fem MINUTER) till tre-fyra timmar. Men just nu försöker jag hålla turerna till mindre än en timme eftersom jag inte har någon sadel och inte vill paja ryggen på henne.

De tre sista veckorna har jag bara ridit ut en gång i veckan eftersom hon vilat mycket pg.a. sadelproblem, men skötaren har också ridit ut en gång. Ska försöka rida ut mer nu både för hästens och min skull.

Rider själv för det mesta. Fast nu har kompisen fått en foderhäst vid namn Kompis som står i "mitt" stall, så idag red jag för första gången ut med någon på väldigt länge. För mer än ett år sedan red jag ut med två tjejer rätt ofta. Men de var fartdårar.

Oftast blir det en tur efter strandpromenaden, en jättefin "grus"stig bredvid en stor älv, förbi lappkyrkan, skog osv. Fram till en strand, sen en väg på Andra Sidan tillbaka.
Men ibland också upp på berget Dundret eller genom stan eller pluppskogen, eller vad vi känner för. Älskar att rida upp på dundret och kolla på midnattssolen / norrskenet. !

min gamla flicka var jag nästan alltid ute två timmar med. o där fanns en del vägar runt omkring.

han jag rider nu bor på ett ställe med usla ridvägar. o hans kondis är inte särskilt bra heller. vi håller på att lära känna varandra fortfarande. idag blev hittills längsta på en o en halv timme.

rider alltid ut, har inte tillgång till paddock. helst rider jag ensam, men det händer nån gång att nån annan kommer med... :cool:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 553
Senast: hundtant
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama