Sv: hur långa är era ridturer och hur ofta rider ni ut.
Det varierar väldigt mycket hur länge jag rider ut. Det kan vara allt från fem minuter (ja, fem MINUTER) till tre-fyra timmar. Men just nu försöker jag hålla turerna till mindre än en timme eftersom jag inte har någon sadel och inte vill paja ryggen på henne.
De tre sista veckorna har jag bara ridit ut en gång i veckan eftersom hon vilat mycket pg.a. sadelproblem, men skötaren har också ridit ut en gång. Ska försöka rida ut mer nu både för hästens och min skull.
Rider själv för det mesta. Fast nu har kompisen fått en foderhäst vid namn Kompis som står i "mitt" stall, så idag red jag för första gången ut med någon på väldigt länge. För mer än ett år sedan red jag ut med två tjejer rätt ofta. Men de var fartdårar.
Oftast blir det en tur efter strandpromenaden, en jättefin "grus"stig bredvid en stor älv, förbi lappkyrkan, skog osv. Fram till en strand, sen en väg på Andra Sidan tillbaka.
Men ibland också upp på berget Dundret eller genom stan eller pluppskogen, eller vad vi känner för. Älskar att rida upp på dundret och kolla på midnattssolen / norrskenet. !