Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Osäker häst, hur göra? Min häst är en relativt omogen 5 åring. Han har stort behov av sällskap och är rätt så ängslig av sig annars...
Svar
16
· Visningar
1 002
Senast: Blandrastik
·
K
Träning Detta problem... :( Många hovslagare vill inte sko shettisar för att "slippa kröka ryggen", och de som gör det har jag lite dålig...
Svar
13
· Visningar
1 060
Senast: Körfrälst
·
K
Träning I stallet där min häst finns står en häst som är ca 160 och väldigt ouppfostrad. Vägrar att bli ensam i en hage även om en annan häst...
Svar
11
· Visningar
1 137
Senast: kopparberg
·
Träning Rider en häst som hela tiden drar iväg med mig i traven. Först så travar hon lugnt men sen så smyger hon i väg och ökar lite lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 173
Senast: Smulu
·
L
Träning Har i dagarna tagit hem min häst till mitt stall. De är två hästar känner varandra väl då de gått tillsammans själva i en hage hela...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: edwin
·
L
Träning Jag är för tillfället mycket förvirrad. Har fått bassning av en hästkunnig vän som påstår att skrittmaskin är djurplågeri. Min häst går...
Svar
5
· Visningar
1 153
Senast: RebeckaKihlberg
·
Träning Vad gör ni när ni känner att ni håller på att tappa stinget, händer det någonsin för er? Och då menar jag inte end ålig dag utan...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 206
Senast: apocalypsen
·
Ridning Kan man se på en bild hur musklad hästen är(så klat man kan men...) jag menar lixom då om man genom en bild kan se hur mycket en häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 585
Träning Har ett halvblodssto på 14 år som jag har haft i ungefär en och en halv månad nu. Hon verkar tycka att det är fruktansvärt tråkigt i...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: jennis
·
P
Träning Tänkte kolla om nån har någr abra råd. Problemet är att min fullblodstant total ignorerar mej :mad: Hon får för sig att hon INTE ska gå...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: piffpuffen
·
S
Träning Nu har jag fått nog av alla fräcka islandshästar uppfödda med enbart sin mamma, bortskämda och bortgullade och utan respekt för vare sig...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 592
Senast: Balderum
·
P
Träning En kompis till mig har en unghäst på 3 år som hon håller på att lära att bli longerad men hästen bara vänder eller går in till mitten...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Polly_Mulle
·
S
Träning Har en arabflicka på 3,5 år som jag haft sen hon var åring. Har gradvis börjat sitta in henne och vant henne vid utrustning och bit för...
Svar
10
· Visningar
1 478
Senast: sasucatu
·
J
Träning finnsdet någon/ några människor som kan ge mig lite lastningstips?? det är så här,sen jag har ägt min ponny har hon åkt tranport typ på...
2
Svar
25
· Visningar
1 620
Senast: Arwyn
·
R
Träning Vet att det finns många trådar om detta, men hoppas ändå att någon orkar läsa detta och vill hjälpa mig! Min medryttarhäst kan vaar...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Becca85
·
L
Träning Hur stretchar jag hästen? Har letat efter sidor men hittar ingen. Finns det några bra böcker? :/ Skulle även vela ha lite tips på bra...
Svar
12
· Visningar
1 416
Senast: misty_girl
·
Ridning håller på att forska lite kring vad skolorna ovan mark användes till i krig så jag undrar om det är någno här som kan historian bakom...
Svar
11
· Visningar
1 645
Senast: Spider84
·
L
Träning Jag sålde en connemara på 9 år för 2 år sedan,allt gick bra det första året,sedan trillade dottern i familjen av en gång.Dem får "hjälp"...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
15 577
Senast: lundborg
·
W
Träning Vet inte hur jag ska göra... Behöver era synpunkter!!! Har 2 st dräktiga ston som just nu går på lösdrift hemma hos mig med tillgång...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: carinaso
·
L
Träning Vet inte om jag skriver på rätt ställe men säj till annars.. det är så att min häst har fått jätte mycket vinterpäls och hon kan inte...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Moheed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama