Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

VI VANN EFTERSOM HÄSTEN INTE BEHÖVER LIDA MER :) :rofl: :love:

GUUUD så skönt att allt ordnade sig! Pussa hästen från mig. Skönt att hon slipper ha ont och kan njuta av livet hos en skötsam ägare och med sin bästis :D Underbart att höra hur allting löste sig! :D:D:D

Vad bra att hon får komma hem snart igen och jag hoppas att hon får ett långt och välmående liv :banana: :banana: :banana:

Jag ser fram emot att få höra om hästens återhämtande och förstår varför du inte kan/bör disskutera anmälan. Men du får gärna meddela oss när hur det har gått när allt är över.

Apo

YES! :banana: :rofl: :bump:
Vilken lycka att läsa att hon klarade sig! Har följt denna tråden med spänning och hoppas på en fortsättning :banana: :banana:

Heder åt sådana människor som dej. :bow: Önskar dej och din prinsessa ett långt, lyckligt och smärtfritt liv framöver och att allt det ni anklagat de andra ägarna för blir till er fördel ;)

Jag är så glad för er och hästens skull!!!!

Lycka till i framtiden:)

Jag kan säga att jag beundrar dig och din beslutsamhet..

Kram

All heder åt dig och din kompis som gjorde så att hon fick komma hem igen :) Hoppas nu att ni bankar skiten ur de andra...härligt att höra att det fick ett lyckligt slut! :) :)

Gud vilken hemsk historia allt det här, men tur att den slutade bra! Hoppas verkligen att allt kommer gå bra för dig och din häst nu i framtiden. Verkligen LYCKA TILL! Det borde finnas fler som du!:D

Lånar tråd!
Ok det känns ju bra att du fick hem hästen. Men synd att hon aldrig mer går att rida längre. För jävligt måste jag säga. Nu skriver vi inte mer om det här eftersom det kan hända saker för dig.
Men hör gärna av dig igen när allt är över.
Lycka till i fortsättningen.

Lycka till nu! Det va skönt att hon kom dit hon hör hemma.. :banana: :banana: :bump:

GRATTIS!!!!!

känner inte dig, men läste tråden, va ju som en spännande dokusåpa ;)

lägg in kort på henne nu, å för 2år sen! *vill se*
hon kommer ju tro att hon har hamnat på spa eller nått... hovvård å veterinääääär å grejjer... å framförallt MATTE!!!!

GRATTTIIIIS IGEN!!!!!

vad bra att du får hem henne igen!
skriv gärna och berätta hur det går med henne (dom förra ägarna borde väl inte kunna klaa om du bara talar om hur det går from nu och ingenting om vad som hänt innan..)

i vilket fall som så håller jag alla tummar jag har för att det går bra för dej och din prinsessa!

:banana: :banana: :banana:
Kom precis hem efter en veckas semester och blev fantastiskt glad att läsa om hur väl allt löst sig! Har ärligt talat haft er i tankarna en hel del under veckan som gått! Trist att prinsessan är sämre än befarat men med din/er omvårdnad ska hon säkert pigga på sig!

GRATTIS och lycka till i fortsättningen!!!!!

Klappa henne från alla oss här på Buke :love:

Kram från Z3:an

Usch vilken hemsk historia!! Men med ett ganska lyckligt slut iaf.

Kul att hon är i rätta händer igen och får må bra! Hoppas som sagt att de åker dit tillräckligt för att aldrig skaffa djur igen... Men om hon varit ute på annons finns ju chansen att flera har tittat på henne och anmält dem? Det borde ju styrka din anmälan...

LYCKA TILL!!!!!!!!! Starkt jobbat!!!

:bow: :) :bow: :D :bow: :rofl: :bow:

Stackare.

För det första så övergår ju det fulla ansvaret för en häst i samma ögonblick köparen tar emot hästen. Och några dolda fel var det ju inte fråga om. Så juridiskt och moraliskt har du ju inga skyldigheter alls längre.

Synd om dem som trodde att de köpte en maskin och så var det ett djur som behöver behandlas väl för att fungera! Kanske borde man berätta för dem att det är en häst ;) Men nu är det ju försent, hoppas att de håller sig undan hästar nu...

Att man ramlar av en häst kan ju dessutom ha många orsaker, beroende på sätt man ramlar av så kan det ju vara ryttarens, hästens eller andra omständigheter som står bakom. Det är ju endast om hästen reagerat genom att avsiktligt bocka eller stegra sig för att få av ryttaren som man har ett allvarligt disciplinproblem hos hästen.

Att "piska" upp hästen i efterhand är ju så FEL så att man nästan börjar gråta! :cry: En grundläggande sak när man bestraffar hästar är att hästen skall bestraffas OMEDELBART när hästen gör fel, annars får man inga positiva följder av straffet utan enbart negativa.

Men om du känner att du önskar hästen tillbaka, försök få den tillbakaköpt på något sätt. Dock kan den ju tyvärr vara i ett mycket sämre skick än när du sålde den!

Det jag också finner märkligt är att de nya ägarna "dömer" ut hästen utan att ta rejäl hjälp av PROFESSIONELL instruktör/tränare som skulle på ett snyggt sätt kunna fösa dem mot en bättre hantering av hästen.

Lycka till med fortsättningen! (Läste lite senare att det hade gått lite längre så nu avvaktar jag också en rapport om hur det gick med återkomsten!)

:bump:

Senast ändrad:

oj vilken historia.. :cry: vilken tur att du fick hem henne :banana: , lycka nu till i fortsättningen, lägg gärna upp bilder !! många kramar

Jag skulle ha skällt ut dom efter noter bara efter första incidenten. Man sitter inte upp på en häst å spöar den det första man gör så gör man bara inte.
Jag har flyggit av min häst en gång å visst jag var jäkligt sur på henne efter det + att hon vågade inte titta på mig på resten utav dagen för att hon skämdes så mycket å jag är säker på att din föra häst skämdes oxå, det gör dom normalt sett. Hade hon tyckt extremt illa om ryttaren så hade hon slängt av henne mycket tidigare, å det verkar ju inte som om att dom tyckte illa om varandra.
Tycker faktiskt att detta låter som mishalden å skulle fundera på att ringa djurskydsnämdens inspektör å säga att om ni betsämmer er för att ta hand om hästen så kan jag ha den hos mig å ta hand om den. Skulle iaf inte lägga ut några stora summor till den där familjen, det förtjänar dom verkligen inte.

Jag har gråtit mig igenom hela tråden.. :cry:

Först av ilska för att det finns människor som tror att djur är maskiner!! :devil:

Sedan av lycka för att du lyckades köpa tillbaka hästen :banana:

Sedan av sorg för att den var i så dåligt skick.. :cry:

Men är ju helt underbart att hon faktiskt klarar sig!!

En stor eloge till dig som lyckades genomföra en sån här sak! :bow:

Önskar er lycka till i framtiden!

När jag köpte min häst skrev vi i avtalet att om jag skulle sälja hästen måste jag först kontakta förra ägarna och erbjuda dom att köpa hästen för en summa som jag bestämmer själv. Tycker att det var en bra lösning, så det kan ju jag rekomendera till alla er som ska sälja sina hästar!

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar