Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

hästen har varit utlånad under flera år till ridskolan,vi har "byt lånats" hästar.Jag har haft ett halvblod som är ridskolans och dem har haft vår connemara.På grund av omständigheter med försäkringar och liknande (för ridskolans del) så har vi "köpt" varandras hästar.Svårt att förklara så att alla förstår.

Nej,kompis svängde inte bara förbi utan hästen fanns ute på försäljning ( ;) )

Jag har inte avlagt rapport tidigare för jag har nästan inte varit inne sedan hästen kom hem...och hon är i väldigt dåligt skick.Vi fick nästan "bära" ut henne ur bussen,mycket stapplig och halt.Hon stappla in i sin box och har knappt rört sig sedan dess...tyvärr tror inte vet. att det rör sig om en bogmuskel spricka utan snarare en
bogblads spricka och det är ju inte roligt alls...Hovslagaren har nyss varit här men det går inte att lyfta hennes fötter utan att hon ramlar omkull! Så visst är det skönt att hon är hemma,men jag undrar vart allt ska sluta-jag tror inte att det kommer att gå vägen.
Nu ska jag ringa vet. för att höra när vi kan få komma och röntga henne och så får det resultatet vara avgörande för framtiden.
Jag mår illa när jag tänker på att dem har suttit och ridit på henne när hon är så här dålig...Jag vill inte ha henne kvar i livet om det innebär att hon alltid kommer att ha ont,det är inte roligt att se henne nu och tack och lov så är vet. med på att försöka reda ut hur något sånt här får hända,så vad som än händer så ska vi försöka ställa dessa människor till svars för hästens lidande.
Tack alla som vill väl och tänker på lilla prinsessan

ps...jag har faktiskt sovit i stallet :o

:bow: för att det finns människor som du :love: ! Jag skickar tröstkram och hoppas på det bästa (vilket det nu är). Förstår att du mår illa och hoppas också att dessa människor får sitt straff och hindras från att - Gud förbjude - göra liknande saker igen, med en annan häst.

Elionor skrev:
Åh herregud var det så illa med henne!?? :o

Ja,riktigt illa...
Jag vet inte hur jag ska göra med henne-jag vill inte att hon ska plågas mer.
Mvh

Usch så jobbigt....

Svårt att säga utan att ha sett hästen, men ge henne ett par dagar iaf och se hur hon reagerar? Hon har precis rest en bit (ganska långt om jag minns rätt?) och det tar ju på krafterna.

Men tror du att det redan är försent... Ja, då får hon iaf ett slut hemma, hos människor som vill henne väl...

Sen beror det ju på vad veten säger.

*håller SUPERhårt i tummen*

Förhoppningsvis mår hon iaf lite bättre idag än hon gjorde i tisdags.. Känner hon igen sig, är hon helt apatisk, hur verkar hon?

*orolig*

Fyyy säger jag bara, vilka människor det fins som behandlar hästar så. Kan du inte anmäla dom för vanvårt :confused:

O tur att det finns såna människar som du oxå :bow:

Önskar dig lycka till och tänker på dig!!!

Har läst igenom hela tråden nu! Stackars häst!! Bra att du fick köpt tillbaka henne.. Vill gärna höra hur det går sen...

I samråd med vet. så kördes hästen iväg till klinik idag på eftermiddagen/kvällen.
Jag tordes inte ha henne hemma,jag har aldrig haft en så sjuk häst och jag tror inte jag har den kunskapen att ta hand om henne så som läget är nu.Och jag har ju man och barn,dem vill nog inte ha mamma sovandes i stallet hela semestern...
Jag vet inte om det var den långa resan hem som tog musten ur henne,eller om hon verkligen är så här dålig,jag är i varje fall inte kompetent nog att ensam ansvara för henne den första tiden känns det som.Nu är hon på rätt plats och dem gör sitt bästa för henne!
Men jag vill inte behålla henne för enbart min skull,det måste finnas ett "vettigt" skäl för henne att leva också,smärtfritt är ett krav annars får hon somna in.
Jag tror hon kände igen sig iallafall,hon gick själv in i sin box och bästisen blev alldeles till sig,gnäggade och brummade som attan! :love:
Det är anmält,både vanvård och djurplågeri.Dock blev vi förvarnade att det är mycket svårt att "vinna" ett sånt här fall.Det blir nog en hel del människor i hästens dåvarande omgivning som får sig en rejäl tankeställare och näsbränna-vilket ioch för sig inte är tillräckligt men ett litet steg i rätt riktning iallafall.Jag vet inte när jag får höra nåt från kliniken av "vikt och värde",men jag skriver och berättar så snart jag vet något nytt!
Tack alla för ert stöd och jag hoppas att jag kan komma med goda nyheter nästa gång!

legolaspiggelin skrev:
Det är anmält,både vanvård och djurplågeri.Dock blev vi förvarnade att det är mycket svårt att "vinna" ett sånt här fall.

Heja dig! :bow: :bow:

Vad bra att du har anmält dessa vidriga människor!!! Jag håller alla tummar jag kan komma åt!!!

Hoppas att det går vägen med din lilla pålla och att hon får komma hem till sin bästis igen!

Nämen liten... Hu vilken hemsk situation.. Försök att köpa tillbaka henne.. Gå till en advokat om det blir krångel.. Jag har en jättebra som är bra på hästfrågor..

SannaV skrev:
Nämen liten... Hu vilken hemsk situation.. Försök att köpa tillbaka henne.. Gå till en advokat om det blir krångel.. Jag har en jättebra som är bra på hästfrågor..

Läs HELA tråden.... :smirk:

Hoppas att hon får återhämta sig och leva ett lyckligt liv hos dig, efter en så fruktansvärd behandling, som dom människorna utsatt henne för :cry:. Blir lessen bara jag tänker på det... :(
Hoppas att dom åker dit så det visslar om det :devil:

Jag tänker på er och hoppas att din lilla häst har möjlighet och orkar kämpa sig tillbaka.
Jag håller tummarna för hästen, dig och hoppas att veterinärerna gör sitt yttersta för er.

Apo

Usch vilka människor det finns. :mad:
Heder åt dig. :bow:
Jag hoppas att lilla gumman orkar och vill kämpa sig tillbaks. Väntar på en fortsättning som jag hoppas blir positiv annars har ju du iallafall gjort det bästa för hästen.
/Elisabeth

Stackars liten! Det måste vatt jättehemskt att se henne komma hem sån! Sådana människor borde inte få ha djur nått mer! :mad:
Hoppas de sätts dit :devil:
Och all heder åt dig :bow: :bow: :bow:

Äntligen lite goda nyheter...På kliniken tyckte dem inte att hon var så dålig att hon behövde stå där,men hon kommer att vara kvar under helgen för att sedan åka hem till oss.Jag tänker väl på henne som hon var förut och trodde att hon var döende(hjärnspöken kanske).Hon blev utdömd nu på morgonen,men hon kommer att kunna gå som fölmärr eller "gårdshäst" utan några lidanden! Och det räcker gott åt oss.Jag hade fel angående djurplågeri anmälan,vet. har lämnat in en anmälan om vanvård(inte djurplågeri-jag missförstod veterinären och vill klargöra att anmälan gäller vanvård och inget annat)!
Jag har också fått förklarat för mig att jag helst inte ska diskutera detta medan utredning pågår,av det skälet att om det inte blir en "fällande dom" så kan dem föregående ägarna anmäla mig för FÖRTAL.Och det vore ju underbart ;) !
JAG VILL TACKA ER FÖR STÖD OCH RÅD,och utan er så skulle nog hästen ha varit kvar hos det där folket.Nu ska jag glädjas åt att hon mår väl efter omständigheterna,hon kommer att få ett bra och smärtfritt liv i fortsättningen och det var ju hela poängen,eller hur!?
Sedan hoppas jag förståss på det ni skrev-att dem åker dit så det skramlar om det... :devil:
TACK ALLIHOPA :bow: :bow: :bow: :) ,ha en underbar hästsommar,ta hand om era hästar(det vet jag att ni gör) och må gott allesammans.KRAMAR TILL ER OCH VI VANN :banana: :) :bow:

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion