Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?
Det var ni som var smarta
,själv hade jag inte en susning på hur jag skulle få hem henne.
Vad har ni för erfarenheter av kotleds vrickningar och bogmuskel sprickor?
Jag vill vänta med kort på henne tills hon är undersökt av vet. ifall vi ska försöka gå vidare med någon form av anmälan.
Imorse gjorde jag iordning hennes gamla box och på onsdag tar jag hem hennes gamla bästis från beteshagen,allt för att hon ska känna sig "hemma" så småningom.
Jag får väl låta dem två gå hemma i skogshagen(om det är ok för vet. att hon går ute förståss) eftersom hon nyligen haft ett fånganfall och bör väl inte beta för mycket.
Ja,det är nog vanligt att ponnier far illa(som ni nämnde),eftersom folk tycker dem är mindre och lättare att ha.Men jag tycker ändå att hon var så pass dyr att ett barn inte skulle kunna tjata sig till henne,man tror ju att man sållar bort en del redan när man sätter priset.Men något som jag funderar mycket på är att dem har hästen i ett stall med över 20 inhyrda hästar och ägare och INGEN av dem andra verkar ha reagerat när dottern sitter och rider på en halt häst.Ingen verkar ha talat om för dem att man INTE behandlar sin häst så,ingen verkar ha sagt att man inte slår sin vän när den bråkar för att den har ont och INGEN har ryktat och borstat av denna smutsiga häst.Det får ju en att undra vart alla hyggliga hästmänniskor finns(ni är här på buke förståss hihi).Skämt åtsido,jag hoppas att jag själv skulle ha försökt hjälpa en sån här häst om den fanns i mitt stall,att jag skulle ha vågat lagt mig i!
Det är väl en sak vi kan lova varandra,att ALDRIG se ett djur fara illa utan att göra något,eller hur?