Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Yes!!! :banana: Och grattis!!! :bump: :bump:

Äntligen! Smart gjort! Och hoppas verkligen att allt ordnar sig med henne!!!

Det var ni som var smarta :rofl: ,själv hade jag inte en susning på hur jag skulle få hem henne.
Vad har ni för erfarenheter av kotleds vrickningar och bogmuskel sprickor?
Jag vill vänta med kort på henne tills hon är undersökt av vet. ifall vi ska försöka gå vidare med någon form av anmälan.
Imorse gjorde jag iordning hennes gamla box och på onsdag tar jag hem hennes gamla bästis från beteshagen,allt för att hon ska känna sig "hemma" så småningom.
Jag får väl låta dem två gå hemma i skogshagen(om det är ok för vet. att hon går ute förståss) eftersom hon nyligen haft ett fånganfall och bör väl inte beta för mycket.

Ja,det är nog vanligt att ponnier far illa(som ni nämnde),eftersom folk tycker dem är mindre och lättare att ha.Men jag tycker ändå att hon var så pass dyr att ett barn inte skulle kunna tjata sig till henne,man tror ju att man sållar bort en del redan när man sätter priset.Men något som jag funderar mycket på är att dem har hästen i ett stall med över 20 inhyrda hästar och ägare och INGEN av dem andra verkar ha reagerat när dottern sitter och rider på en halt häst.Ingen verkar ha talat om för dem att man INTE behandlar sin häst så,ingen verkar ha sagt att man inte slår sin vän när den bråkar för att den har ont och INGEN har ryktat och borstat av denna smutsiga häst.Det får ju en att undra vart alla hyggliga hästmänniskor finns(ni är här på buke förståss hihi).Skämt åtsido,jag hoppas att jag själv skulle ha försökt hjälpa en sån här häst om den fanns i mitt stall,att jag skulle ha vågat lagt mig i!
Det är väl en sak vi kan lova varandra,att ALDRIG se ett djur fara illa utan att göra något,eller hur?

Oj, kanske lite tidigt att gratulera men jag gör det ändå. Håller tummarna till onsdag, lycka till och hör av dig!!

Vet själv hur det är då jag blev anklagad över att ha sålt en häst som inte var uppfostrad mm mm... det hörde till saken att de inte kunde ta hand om, rida, mm en egen häst vilket jag inte fattade eller förstod. Nu i efterhand borde jag ha förstått det, men men...

lycka till :banana:

//Skrutt

Härligt att höra att hästen slapp ifrån de där människorna! två dagar kvar till ponnyn anländer nu alltså. Hoppas hon blir frisk! Lycka till!

Nu är det bara en dag kvar tills hon kommer hem!
Är det ingen som har några råd och tips(eller funderingar)angående kotleds vrickningar och bogmuskel sprickor?
Jag har aldrig stött på något sådant och undrar lite grann vad jag kommer att möta på onsdag...en tvärhalt liten krake eller en "lite halt" häst...taskig formulering men ni förstår väl vart jag vill komma!
Nu börjar jag känna mig otålig.
Må gott allihop :)

Har inga tips tyvärr, men GUD VAD UNDERBART att höra hur det löser sig. Det ska bli kul att följa uppdateringarna här!! :bow:

dee79 skrev:
Har inga tips tyvärr, men GUD VAD UNDERBART att höra hur det löser sig. Det ska bli kul att följa uppdateringarna här!! :bow:

TACK :bow: :bump: :banana:

Ville bara flika in ett GRATTTTTIIIIIIIS här som alla andra!!! :bump:

HOPPAS du slipper en allt för mager och halt häst i morgon, FÖRSTÅR att du är otålig... Vi håller nog alla tummarna för att alltihop ordnar sej, väl hästen är hemma! Bussig kompis du har som gjorde allt det där! Har faktiskt varit med och köpt en häst åt min kompis som ägaren vägrade lämna ifrån sej till.. Men jag följde med hennes sambo (som säljarna inte hade träffat förut) och vi låtsades vara några som sett hästen i det stall där min kompis hade den på foder.

Hästen hade kraftiga besvär av kvickdrag och ägarna brydde sej inte över huvud taget. Men hur som helst fick "vi" köpa hästen och min kompis som hade den på foder har den fortfarande kvar utan säljarens vetande :devil: och den mår mkt bättre nu!

Så jag vet hur det kan vara med puckade säljare och människor utan det minsta känsla för hästar. LYCKA till med lilla gumman och rapportera tillbax till oss sen :bow:

Har nu suttit och läst igenom allt detta och blev nästan rörd till tårar. :cry: men herregud vad skönt att det slutade bra (hoppas det går bra när hon kommer hem också). Blev så arg på de som hade henne innan så jag hoppade här hemma i stolen. :devil:
Ska själv låna ut/sälja min häst men har nu kommit fram till att den lånas ut! :D
Hoppas allt löser sig för dig!!!
Ha det gott med ponnyn.

Gud va skönt att det är klart med köpet! Håller tummarna för att det inte är så illa med hästen utan att den blir återställd när den kommer under ordentligt hovvård, blir kollad av vet och får den skötsel och kärlek varje häst förtjänar!

Du får berätta hur det går!

En sak jag undrar över är; du köpte henne när hon var 1 år från en ridskola där hon gått lektioner, därför var hon så trygg att dina små barn kunde sitta på...??

Lite nyfiken bara, hade de nuvarande ägarna hästen ute till försäljning, eller svängde din kompis bara förbi, och "råkade" få syn på en häst hon ville köpa om det gick bra???

Kanske siffrorna bytt plats? Hästen 8 år och ägandet 1 år? Annars går det inte riktigt ihop, nej.. *blir förvirrad*

Men GUD vad kul!!!! :D ;) :) :love: Tänk att det faktiskt finns hopp även när det ser som hemskast ut!!!!!

Vad glad jag blir av att det finns människor här som också bryr sig * känns lite bättre om man själv skulle hamna i den situationen!!! :idea:

Lycka till med hästen- Ta hand om henne!!!!

*lånar knapp*

Åh, vad roligt att läsa hela historien så här :) Speciellt när den hade ett lyckligt slut.
Jag är dödligt nyfiken och vill höra allt om hur det går, och sen vill jag också se bilder bilder bilder !! :banana:

Speciella_tina skrev:
Lite nyfiken bara, hade de nuvarande ägarna hästen ute till försäljning, eller svängde din kompis bara förbi, och "råkade" få syn på en häst hon ville köpa om det gick bra???

Så har min kompis köpt två hästar. Med rätt pris går nästan allt att köpa :D
Jag gjorde så när jag hittade ett hus jag ville ha. Gick helt enkelt in och frågade om de ville sälja. Det slutade med att vi bytte hus :)

All heder åt dig. Jag håller tummarna så att de vitnar för att hästen inte är i allt för dåligt skick när hon kommer hem igen. Hon kanske bara behöver lite extra omtanke från dig, så är hon sitt vanliga jag igen. Jag är full av beundran för ditt agerande.

:bow: :bow: :bow: :bow:

Åh blir alldeles rörd när jag läser det här.

Vad kul och skönt att höra att ni hade möjlighet att köpa tillbaka henne och ta hand om henne. Hon kommer nog bli så lycklig av att komma "hem" igen och få träffa gamla kompisarna.
Hoppas inte skadorna är så allvarliga, så att hon får slippa ha ont och kanske tom komma tillbaka till att kunna ridas osv.

Underbart att höra iallafall att det är på väg att lösa sig!!

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 314
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar