Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Oj, vad gripen jag blev av detta!
Jag håller tummarna massor för er! Hoppas verklugen du får tillbaka henne!
:)

Du ska inte be dom fara åt :devil: ! då kan du aldrig rädda hästen ju!

Men SJÄLVKLART håller jag tummarna!

Senast ändrad av en moderator:

Är så nyfiken hur det gått?
Jag hoppas du ändrat lite i historien (tex ras och ålder), för tänk om de som har hästen nu, äser här...

Om dom gör det så spelar det nog ingen roll, dom vet förhoppningsvis om hur dom beter sej, så jag tror inte att det är så mycket som går att maskera utan att det ska falla bort för mycket verlkighet.

Är också nyfiken! Hur går det? Hur gick det? Vad hände? Fick du hem henne? ;)

JIPPI JIPPI
DET GICK BRA!!!!!! :) :love: :rofl:

HON KOMMER HEM PÅ ONSDAG,VI BESTÄLLDE EN PLATS PÅ EN HÄSTBUSS...ALLT FÖR ATT DEM INTE SKA HAJJA ATT VI ÄR INBLANDADE.

Nu till lite tristare saker...min vän som köpte henne åt mig var ledsen när hon kom hem,för hon kände inte igen hästen.Smutsig,halt och kompisen är övertygad om att hon inte fått någon hovvård sedan fånganfallet!Men nu ska vi hjälpa henne!!!!!!!
Vet. är bokad till Onsdag och hovslagare till Torsdag,så nu kan det bara bli bättre.Kompisen var dessutom en :devil: på att pruta!(hihi)

Ooops :o nej,jag ändrade inte rasen och åldern,tänkte inte så långt!
Ja,nu är iallafall hästen betald och kontraktet skrivet så jag hoppas att vi är i hamn.
Jag vill tacka er alla som kommit med "hejjarop" och faktiska råd,utan dessa skulle inte hästen ha varit "på väg" hem! :bow:
Ni är underbara! Tusen kramar till er alla :banana:

Nu får vi hoppas att de inte kommer och läser tråden, men om allt endå är skrivet så då är allt okej! Du måste va s*itlycklig, fastän säkert ledsen på samma gång att hästen gått så illa åt. Håll oss gärna uppdaterade sen med tösens tillstånd och framsteg. :)

Vad kan man säga, det finns alltid folk som ska ha men som tyvärr inte klara av en häst/ponny och det är synd.

Försök att lösa det på något sätt för hästens bästa, inte ditt.
Lycka till !!!!

Har glädje tårar över hela kinderna nu :cry:

Grattis. Lova att berätta hur hon mår steg efter steg ! skicka innan/efter bilder ! :bump:

legolaspiggelin skrev:
JIPPI JIPPI
DET GICK BRA!!!!!! :) :love: :rofl:

HON KOMMER HEM PÅ ONSDAG,VI BESTÄLLDE EN PLATS PÅ EN HÄSTBUSS...ALLT FÖR ATT DEM INTE SKA HAJJA ATT VI ÄR INBLANDADE.

Nu till lite tristare saker...min vän som köpte henne åt mig var ledsen när hon kom hem,för hon kände inte igen hästen.Smutsig,halt och kompisen är övertygad om att hon inte fått någon hovvård sedan fånganfallet!Men nu ska vi hjälpa henne!!!!!!!
Vet. är bokad till Onsdag och hovslagare till Torsdag,så nu kan det bara bli bättre.Kompisen var dessutom en :devil: på att pruta!(hihi)

Ooops :o nej,jag ändrade inte rasen och åldern,tänkte inte så långt!
Ja,nu är iallafall hästen betald och kontraktet skrivet så jag hoppas att vi är i hamn.
Jag vill tacka er alla som kommit med "hejjarop" och faktiska råd,utan dessa skulle inte hästen ha varit "på väg" hem! :bow:
Ni är underbara! Tusen kramar till er alla :banana:

Vi måste ju få se kort på henne när hon kommit hem O ja kort när hon åkte.

GRATTIS i alla fall, hoppas hon blir glad av att komma hem :)

STOORT Grattis!!! :bump: Lycka till med henne när hon kommer HEM! Följer med stor nyfikenhet hur det går, så snäälla håll oss uppdaterade.

Det här va ju rörande ju!! :cry: :)
Hoppas att allt kommer gå bra nu i fortsättningen!! ;)

Å jag är så glad för din skull :) :) :)

åh. GrattisGrattisGrattis! :bump: :bump: :bump:

Kan du inte lägga upp nåt foto på henne?

Om jag är så här glad? hur glad är då inte du? :D :D :D

:banana:

Lånar..

Skönt det gick bra.
Jag tänkte mer om de läste här och sen insåg de kanske skulle bli lurade och inte sälja hästen. Men nu när det är klart så gör det ju inget.

Jo jag är jätteglad,men det känns lite otäckt att inte veta hur dålig hon är.Jag kanske tuppar av på stallbacken på Onsdag...nejdå men jag undrar hur illa hon ser ut eftersom kompisen kände sig tvungen att förbereda mig lite.Om hon blir ridhäst igen eller inte har ingen som helst betydelse i det stora hela,vi har andra ridhästar på gården,det är ju bara så att jag vill att hon ska kunna få ett bra och smärtfritt liv.Jag har aldrig haft en häst med bogmuskel bristning och det lär ju inte ha blivit bättre av att dem fortsatte att rida henne(plus fång och vrickad kota)...Hur ser framtiden ut för en sån häst?
Tänker då inte ridmässigt utan mer på smärtor och liknande.
Jag tror att hon kommer känna igen sig,vi köpte henne som 1 åring så hon bodde hos oss i 8 år.När jag pratade med vet. så trodde han att vi skulle vara tvugna att röntga bogen för att få en vettig "handlingsplan" liksom.Så det får bli så,men först träffar han henne på onsdag och ser vilket som är mest akut.
Jag kommer givetvis att berätta hur hon mår och ter sig så fort hon kommer hem...jag längtar efter henne.Hela familjen är med på detta,det blir en "lill semester" i år för nu köpte vi häst för pengarna! :) .Strunt samma,eller hur!? Det kommer fler semestrar.
Ha det gott allihopa

Jättegrattis till att ni får tillbaks henne. Kul att se att du lyckades.
Ser också fram att få höra hur allt gått på onsdag.
Lycka till med allt jobb i framtiden med henne och att ni snart får tillbaks er gamla vanliga häst. :bump:

GRATTIS!!! :bump: :bump: Hoppas verkligen ponnyn bli så pass bra att den slipper ha ont och kanske till och med ridas inom sinom tid!

Har hört massa historier där hästar (mest ponnier) sålts. Då barnen inte klarar av hästen och föräldrarna är okunniga så far hästen illa :cry: Tråkigt, verkligen tråkigt men som säljare kan man nog inte göra mer än att lita på köparna!

Önskar dig och ponnyn lycka till! Bilder vill vi förstås se också! :banana:

GRATTIS OCH LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Senast ändrad av en moderator:

Vad roooooligt! Hästen lär väl svimma på stallbacken när hon kommer, av glädje att få vara hemma igen!!! Grattis grattis!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 314
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar