Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Stå på dig och försök få någon som kan köpa tillbaka hästen åt dig. Förstår precis hur du känner det. Har stått i samma sits som dig, jag fick inte veta att hästen skulle tas bort utan dom ringde bara och sa att nu är han borta. Har ångrat att jag sålde honom så många gånger. Håller tummarna för dig och tänker på dig.

Kan du inte "gå bakvägen" och låta ngn bekant som du verkligen litar på köpa hästen "åt" dig. Så att du får hästen men säljarna inte fattar att de verkligen sålt den till dig. Du och bekantingen kan ju skriva inbördes kontrakt.

Jopp,det ska jag banne mig göra!Det borde ju fungera eftersom vi bor långt ifrån varandra och dem vet ju inte vad jag har för vänner!
Jag ska ragga någon som kan köpa hästen åt mig...super ide´ av er alla och jag tackar och :bow: .
Visst är det så att hästen är värdefull för mig,men framför allt så blir jag oerhört förbannad rent ut sagt hur folk behandlar sina djur!
Det borde vara "körkort" på att få handha djur...Det känns som om det är mitt fel att hästen blir så illa skött,att jag på nåt vis skulle ha märkt vad det är för människor som köpte henne.Och ändå var jag SÅ FÖRSIKTIG,jag svarade på annonser istället för att sätta ut en egen annons på henne,trodde att jag kunde begränsa och sålla bort idioterna lättare då...hm :o vad bra jag lyckades med det då!
Nu ska jag ringa runt bland vänner och hitta en villig kamrat.
Mvh ledsen-fast nu känns det bättre!

legolaspiggelin skrev:
Det borde vara "körkort" på att få handha djur...!

Om du bara visste hur många gånger jag sagt den meningen! Och jag skulle kunna lägga till "..och för att ha barn" också!

Lycka till med bakvägsköpet! Glöm inte att skriva här och berätta hur det går! :bump:

Nu verkar du iof ha en utarbetad plan. ;)

Mitt försklag hade annars varit att OM det nu så är att ponnyn är gravt felbahndlad och inte bara surt sa räven från din sida...Detta vet ju inte jag eftersom jag endast hört din version av det hela..

MEN skulle nya ägarna ringa och börja skälla på mig för att de inte klarar av en häst de köpt av mig skulle jag erbjuda mig att köpa tillbaka den bums. SAMT påstala att det är de som är okunniga.

Hoppas det hela löser sig-

usch vad hemskt stackars dig, hade jag varit du hade jag köpt tebax hästen!
försökt iallafall...hoppas det löser sig.....

Kolla om du kan luska ut vad dom har för försäkringsbolag... :devil:

har du tur kan du "lösa" ut hästen genom dom...

Inte helt fair kanske, men jag vet folk som lyckats med det tidigare...

Håller alla tummar vi har!!!

Vissa folk borde inte ens få vara nära djur!!!

Hej alla! Nu har jag hittat en god kamrat som är villig att hjälpa mig,dem ska åka och "titta" på hästen på söndag!!!!
En annan liten fråga,ni nämnde att man kanske ska skriva nån form av kontrakt med den som köper hästen åt en.Hur sjutton ska man formulera det?
Jag skriver på söndag och berättar hur det gick...
Dem ska inte provrida hästen för ägarna sa till dem att hon är ur kondition och bara går och har sommarlov...inte ett ljud om hennes skador!Jag har sagt till mina "köpare" att dem bara ska nicka och hålla med,försöka få ner priset och själv kommer jag att sitta som på nålar hemma hela dagen!
Kramar till alla härliga hästmänniskor i sverige som reagerar och stöttar när ett djur far illa!!!!!

Vad härligt att höra :bump:!
Fortsätter hålla tummarna HÅRT för att det ska lyckas!
Ser fram emot att få höra att allt gått vägen!

Kram från Z3:an

legolaspiggelin skrev:
Hej alla! Nu har jag hittat en god kamrat som är villig att hjälpa mig,dem ska åka och "titta" på hästen på söndag!!!!
En annan liten fråga,ni nämnde att man kanske ska skriva nån form av kontrakt med den som köper hästen åt en.Hur sjutton ska man formulera det?
Jag skriver på söndag och berättar hur det gick...
Dem ska inte provrida hästen för ägarna sa till dem att hon är ur kondition och bara går och har sommarlov...inte ett ljud om hennes skador!Jag har sagt till mina "köpare" att dem bara ska nicka och hålla med,försöka få ner priset och själv kommer jag att sitta som på nålar hemma hela dagen!
Kramar till alla härliga hästmänniskor i sverige som reagerar och stöttar när ett djur far illa!!!!!

Du och tjejen(T) som skall köpa den till dig skriver en överenskomelse, typ att T skall hjälpa mig att köpa ut ponnyn åt dig och det är du som betalar hästen = din. Eller något sådant. Vet ju inte hur bra vänner ni är.
Lycka till!

Joyride skrev:
Du och tjejen(T) som skall köpa den till dig skriver en överenskomelse, typ att T skall hjälpa mig att köpa ut ponnyn åt dig och det är du som betalar hästen = din. Eller något sådant. Vet ju inte hur bra vänner ni är.
Lycka till!
:bow: japp då får det bli ungefär dem raderna. :bow:
Hi hi jag är så pirrig-det vore så härligt att få hem henne igen och bara få låta henne gå här och läka i lugn och ro.
Tackar igen alla! :)

Håller tummarna för dig! :bump: Väntar ivrigt på att få höra hur det går! Och ett sto är det också, vad för ras? Du kan ju alltid betäcka om hon inte ska ridas mer. Vårt "gamla" nf sto skulle säljas men hon har med all önskvärd (och icke önskvärd med för den delen!) tydlighet visat att hon trivs bäst hemma hos oss, så hon har fått som uppgift att ge oss fina föl framöver (har fina avkommor sedan tidigare, ingen "buskavel")

Lycka till från mej med! Hemska människor finns det. Inte undra på att min pappa vägra sälja vår "relativt" friska häst (lite småfel osv) när de flyttade från landet, utan lät gamla gubben somna in hemma på gården. ;)

Kram Mia

Det var ingen rolig historia. Hoppas verkligen att din vän får köpa loss hästen, för ett sådant behandlande är inget djur värt!

Om det inte skulle gå, får du väl anmäla dem för djurplågeri, för att rida en häst bara en månad efter de skador som du skrev och dessutom fång kan inte vara speciellt lämpligt. Inte konstigt om hästen kastar av då, den lär ju ha ont och försöker väl komma undan smärtan på alla sätt och vis!

Lycka till!

Hej! Nu är dem på plats,kompisen ringde när dem svängde in på gården...jag har inte hört nåt sedan dess...hjääälp vad nervös jag är!

Jag förstår att ni valde att låta hästen somna in hemma i lugn och ro,det kommer jag också göra i fortsättningen!

Ja,det kanske vore nåt att ha henne som avels sto,det är en maxad D- ponny av rasen Connemara,ganska hygglig stam oxå.
Om hon nu kommer hem så ska jag ha vår vet. på plats när hon lastas ut för en bedömning,han har träffat henne förut vid vac. och så så det är en bra gubbe.Han kan hjälpa mig med hur hon ska behandlas i fortsättningen med tanke på allt som hänt henne dem sista 2 åren.
Håll tummarna ett litet tag till allihopa,snart vet jag om hon kommer hem igen!
Kramar till er alla!

jag håller tummarna för dig och hästen!!!

att sånt här kan hända är ju hemskt, har själv varit med om liknande händelser som kanske inte gick vägen helt...

*tröstkramar*

*håll oss uppdaterade* Tummarna värker så hårt håller jag dem för dig och din ponny!

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 314
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar