Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

Sv: Är SÅ TrÖtt...vad GÖr Jag?

När jag köpte min häst skrev vi i avtalet att om jag skulle sälja hästen måste jag först kontakta förra ägarna och erbjuda dom att köpa hästen för en summa som jag bestämmer själv. Tycker att det var en bra lösning, så det kan ju jag rekomendera till alla er som ska sälja sina hästar!

tyvärr inte bindande... vet fler som har "hittat" sina hästar hos helt andra ägare i div. skick... :(

Lånar knapp

Hur har det gått med pållan?
Hoppas allt är bra iallafall. Skulle vara kul med en liten uppföljning.

/Elisabeth

Messy skrev:
tyvärr inte bindande... vet fler som har "hittat" sina hästar hos helt andra ägare i div. skick... :(

varför skulle det inte vara bindande? Det som står i avtalet gäller väl?

rabarber2 skrev:
varför skulle det inte vara bindande? Det som står i avtalet gäller väl?

alltså det e vad jag har hört... den som äger hästen bestämmer...

galopphästar kan man typ skriva att de inte får tävla GALOPP... så tror jag man anmäler det till galoppförbundet eller nått...

men annars går det nog bara å förhindra tävling om hästen är triangelmärkt...

nån kanske kan kolla upp med jurist?
jag är ju inte 100% säker... men 99 ;)

Gud va skönt att du fick (köpa) tillbaka henne,hoppas att hon återhämtar sig ordentligt så att hon blir den hästen du sålde, eller nästan i alla fall!

//Michelle

Vilken hemsk historia men vilket lyckligt slut. Tårarna var inte långt ifrån. Jag förstår hur skönt det måste vara att få hem henne igen. Hoppas det har blivit ännu bättre nu efter ett par månader.

Vadå? Har man skrivit ett köpeavtal så är det ju det som gäller.

Jag sålde en ponny i våras och i köpeavtalet där skrev vi: Säljaren har förköpsrätt på Frosti vid en försäljning..

Så om nuvarande ägare beslutar sig för att han måste göra sig av med pållen så måste han kontakta mig först om det gäller en försäljning av ponnyn.

Även om jag sagt det muntligt bara till köparen så vet jag ju att jag har fått köpa tillbaka honom om han måste göra sig av med honom på grund av olika saker... Så det känns skönt!

Jaha...sitter här, långt efter allt hänt och läser (med ögonen fulla med tårar) och förundras över hur vissa människor är funtade :mad: HUR kan man bära sig åt så mot en annan levande individ??!! :mad: :mad:

Otroligt härligt att läsa allas underbara och peppande förslag och att hon kom tillbaka och verkar bli bra igen. :banana:

Det bästa nu skulle vara att få höra att de där :devil: -människorna "åker dit" och får ett straff för djurplågeri :devil: !

Mvh, Mimmi

legolaspiggelin skrev:
Det är väl en sak vi kan lova varandra,att ALDRIG se ett djur fara illa utan att göra något,eller hur?

Jag lovar! På all heder och samvete jag kan uppbåda!

Jag är SÅÅÅÅ glad för din skull! :bump:
Lycka till och håll oss uppdaterade!

Sliver skrev:
Vadå? Har man skrivit ett köpeavtal så är det ju det som gäller.

Jag sålde en ponny i våras och i köpeavtalet där skrev vi: Säljaren har förköpsrätt på Frosti vid en försäljning..

Så om nuvarande ägare beslutar sig för att han måste göra sig av med pållen så måste han kontakta mig först om det gäller en försäljning av ponnyn.

Även om jag sagt det muntligt bara till köparen så vet jag ju att jag har fått köpa tillbaka honom om han måste göra sig av med honom på grund av olika saker... Så det känns skönt!

Tyvärr så gäller inte detta rent juridiskt. Den nye ägaren kan sälja hästen till vem han/hon vill...

Åh vad skönt att du fick hem henne tillslut! Har inte följt tråden sen den startade, hittade den idag. Läste med bultande hjärta och ville komma till slutet så fort som möjligt för att få veta om du lyckades få hem henne igen.
Blev tårögd när jag läste att det höll på och lösa sig och att hon inte mådde så dåligt som du trodde.
Vissa människor borde absolut inte ha häst!
Lycka till och hoppas att hon får tillbaka livsgnistan när hon känner igen sitt gammla hem! =)

jag har inte heller sett tråden förräns nu...
men det är som en saga=lyckligt slut.
ps, när ni säljer hästar. Skriv in i kontraktet att ni har förköpsrätt, det har jag gjort!

krama om pållen...
sen vill vi ju veta hur hon mår nu!

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
337
· Visningar
32 674
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 275
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion