Fy fan vilken mardröm.Kommer Dunstan undan med det och det blir prejudikat på att de får göra som de gör så är jag 100% säker på att andra hänger på. Det rör sig om mycket pengar som de kan spara på sådan girighet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy fan vilken mardröm.Kommer Dunstan undan med det och det blir prejudikat på att de får göra som de gör så är jag 100% säker på att andra hänger på. Det rör sig om mycket pengar som de kan spara på sådan girighet.
Ja då får man ju sluta med försäkringar.Fy fan vilken mardröm.
OM de kommer undan med det tror jag samma som dig. Sen tror/hoppas jag att OM de gör det så är det enbart för det är så kort efter tecknande som det syns. Dvs det är i hyfsat isolerad situation direkt efter tecknande eller ändring det ev skulle kunna tillämpas.Kommer Dunstan undan med det och det blir prejudikat på att de får göra som de gör så är jag 100% säker på att andra hänger på. Det rör sig om mycket pengar som de kan spara på sådan girighet.
Jag vet inte alls hur duktig den här personen är, men kanske kan du ge henne en chans? jag förstår att det känns hopplöst för dig just nu men ibland behövs kanske bara mer tid ?Jag pratade tidigare ikväll med hon som behandlat Agora med akupunktur/laser/korrigering. Hon tror verkligen att hon kan ”fixa” henne, även om det kommer ta tid. Det får mig att tänka - tar jag ett förhastat beslut om att låta henne somna in? Jag kanske inte gjort ALLT än?
Det gör så ont att tänka i banorna att jag ska låta min fina, glada häst få ett skott i pannan. Ska jag ge behandlaren en chans och om det inte blivit bättre till sommaren/hösten, DÅ ta ett beslut?
Usch det är så svårt det här.. det hade varit lättare om hästen inte var levnadsglad och uppenbart visade på smärta i vardagen så att säga. En del av mig känner att jag inte är redo att ge upp medan den andra delen säger att jag faktiskt gjort allt.
Hon har trots allt utvecklats SÅ mycket, även om framåtbjudningen i manegen fortfarande är ett problem. Borde hon inte gjort noll framsteg om hennes problem var SÅ illa? Ute har hon alltid traskat på glatt utan problem, eller glömmer hästar av smärta vid vissa tillfällen?
Hästar är flyktdjur och otroligt snälla. De döljer så mycket de bara kan utan jobbar på. Att hästen verkar glad och springer omkring i hagen betyder inte att den inte har ont, det betyder att den har överlevnadsinstinkt. Så ja, hon kan absolut göra framsteg även fast hennes problem var så illa.Jag pratade tidigare ikväll med hon som behandlat Agora med akupunktur/laser/korrigering. Hon tror verkligen att hon kan ”fixa” henne, även om det kommer ta tid. Det får mig att tänka - tar jag ett förhastat beslut om att låta henne somna in? Jag kanske inte gjort ALLT än?
Det gör så ont att tänka i banorna att jag ska låta min fina, glada häst få ett skott i pannan. Ska jag ge behandlaren en chans och om det inte blivit bättre till sommaren/hösten, DÅ ta ett beslut?
Usch det är så svårt det här.. det hade varit lättare om hästen inte var levnadsglad och uppenbart visade på smärta i vardagen så att säga. En del av mig känner att jag inte är redo att ge upp medan den andra delen säger att jag faktiskt gjort allt.
Hon har trots allt utvecklats SÅ mycket, även om framåtbjudningen i manegen fortfarande är ett problem. Borde hon inte gjort noll framsteg om hennes problem var SÅ illa? Ute har hon alltid traskat på glatt utan problem, eller glömmer hästar av smärta vid vissa tillfällen?
Alla kan vi ju ignorera smärta tänker jag. Jag har typ alltid ont någonstans för tillfället. Men jag lider inte särskilt för det så länge jag själv bestämmer vad jag gör.Jag pratade tidigare ikväll med hon som behandlat Agora med akupunktur/laser/korrigering. Hon tror verkligen att hon kan ”fixa” henne, även om det kommer ta tid. Det får mig att tänka - tar jag ett förhastat beslut om att låta henne somna in? Jag kanske inte gjort ALLT än?
Hon har själv tagit hand om rescue-hästar i Italien för många år sedan. Nuförtiden behandlar hon bara, men hon sa till mig att hon hjälpt hästar som varit ”mer än utdömda” och tror verkligen hon kan hjälpa min häst..Jag vet inte alls hur duktig den här personen är, men kanske kan du ge henne en chans? jag förstår att det känns hopplöst för dig just nu men ibland behövs kanske bara mer tid ?
Fattar att det är väldigt tufft, men din alternativbehandlare verkar ju faktiskt vara ganska oseriös som säger sådär. Dels är det bara ruttet att säga en sån sak till dig i den hör situationen, hon borde istället visa förståelse för det tuffa beslut du tagit/håller på att ta. Det är ju dessutom VÄLDIGT oseriöst att påstå att hon ska kunna behandla bort saker som dels är kroniska (hon kan ju inte behandla bort pålagringar) och som faktiskt kräver veterinärvård i första hand.Jag pratade tidigare ikväll med hon som behandlat Agora med akupunktur/laser/korrigering. Hon tror verkligen att hon kan ”fixa” henne, även om det kommer ta tid. Det får mig att tänka - tar jag ett förhastat beslut om att låta henne somna in? Jag kanske inte gjort ALLT än?
Fast det där är så oeriöst det bara kan bli. Fy fan alltså. Jag hde ALDRIG anlitat en alternativbehandlare som uttrycker sig sådär.Hon har själv tagit hand om rescue-hästar i Italien för många år sedan. Nuförtiden behandlar hon bara, men hon sa till mig att hon hjälpt hästar som varit ”mer än utdömda” och tror verkligen hon kan hjälpa min häst..
Alltså förlåt nu men dina kommentarer är negativa i VARJE inlägg du skriver.Hästar är flyktdjur och otroligt snälla. De döljer så mycket de bara kan utan jobbar på. Att hästen verkar glad och springer omkring i hagen betyder inte att den inte har ont, det betyder att den har överlevnadsinstinkt. Så ja, hon kan absolut göra framsteg även fast hennes problem var så illa.
Om du ska ge något en chans så är det ju veterinären. Ni har hittat pålagringar som stämmer väldigt bra med handbromsen i. Det är sannolikt detta som varit problemet sen dag 1. Det är ett veterinärt problem fram tills veterinären säger något annat. Om du vill hjälpa din häst så åk tillbaka till veterinären (och där kan du ju fråga om din behandlare kan göra något). Men strunta inte i veterinären för att ta ut en alternativbehandlare. Din häst har ont och har haft det i över ett år. Ska du ha kvar hästen ett tag till så är det faktiskt veterinärvård den förtjänar.
Alternativaren var ju väldigt säker på att det var spänningar i nacken/käken som var fel, eller hur? Och det skulle hon ju lösa. Varför skulle hon ha rätt om att hon kan lösa detta?
Jag pratade tidigare ikväll med hon som behandlat Agora med akupunktur/laser/korrigering. Hon tror verkligen att hon kan ”fixa” henne, även om det kommer ta tid. Det får mig att tänka - tar jag ett förhastat beslut om att låta henne somna in? Jag kanske inte gjort ALLT än?
Håller med. Viktigaste för du i detta tycker jag är ju att kolla med andra försäkringsbolag och se hur dom ställer sig till situationen med, om man skickar röngtenbilderna till dom kan dom göra en bedömning. Visst att det kan bli reservation för pålagringarna i SI leden, men jag ser inte KS på dom bilderna. Om ägaren vill ge det en chans så tycker jag faktiskt folk härinne får sluta vara så negativa. Sparka på någon som redan ligger ner. Om @Emuliiaa väljer att låta hästen sova in så har hon nog allas stöd för det med. Men att bara skriva massa negativa saker och klappa Dunstan på ryggen gör mig faktiskt förbannat. Har man inte något bättre och konstruktivt att säga kanske man kan hålla truten? den som vet situationen bäst är nog behandlande veterinär som Emuliiaa verkar vara i kontakt med, hade denna ansett det var helt lönlöst och att hästen lider så har dom ju faktiskt en skyldighet att medge detta.Alltså förlåt nu men dina kommentarer är negativa i VARJE inlägg du skriver.
För det första har du ingen aning om vad min veterinär och jag pratat om. Hon sa själv i förrgår när jag pratade med henne (Husaby alltså) och berättade om Dunstan ”släng inte ut mer pengar på detta just nu, utan fortsätt med rehaben och se om det blir någon skillnad längre fram” och när hon säger så kan ju inte hästen ha så ont som DU säger, för då hade hon aldrig sagt så.
Behandlaren har aldrig fokuserat på nacken/käken. Fokus har alltid legat på länd/bäcken där hon korrigerat snedheter i bäckenet (som blev bättre efter bara en behandling) samt akupunktur i länden. Hästen har låsningar i nacken också vilket hon försiktigt korrigerat och sen gett laser för, men det har inte varit det primära problemet.
Du är i en väldigt tråkig situation. Du frågar på ett öppet forum. Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är för positivt du vill att jag ska säga?Alltså förlåt nu men dina kommentarer är negativa i VARJE inlägg du skriver.
För det första har du ingen aning om vad min veterinär och jag pratat om. Hon sa själv i förrgår när jag pratade med henne (Husaby alltså) och berättade om Dunstan ”släng inte ut mer pengar på detta just nu, utan fortsätt med rehaben och se om det blir någon skillnad längre fram” och när hon säger så kan ju inte hästen ha så ont som DU säger, för då hade hon aldrig sagt så.
Behandlaren har aldrig fokuserat på nacken/käken. Fokus har alltid legat på länd/bäcken där hon korrigerat snedheter i bäckenet (som blev bättre efter bara en behandling) samt akupunktur i länden. Hästen har låsningar i nacken också vilket hon försiktigt korrigerat och sen gett laser för, men det har inte varit det primära problemet.
Men du kan väl inte bedöma om det finns KS eller inte baserat på de bilder som lagts ut här? Röntgenbilder bedöms ju inte i detta bildformat utan i betydligt högre upplösning och med möjligheter att kontrastera osv.Håller med. Viktigaste för du i detta tycker jag är ju att kolla med andra försäkringsbolag och se hur dom ställer sig till situationen med, om man skickar röngtenbilderna till dom kan dom göra en bedömning. Visst att det kan bli reservation för pålagringarna i SI leden, men jag ser inte KS på dom bilderna. Om ägaren vill ge det en chans så tycker jag faktiskt folk härinne får sluta vara så negativa. Sparka på någon som redan ligger ner. Om @Emuliiaa väljer att låta hästen sova in så har hon nog allas stöd för det med. Men att bara skriva massa negativa saker och klappa Dunstan på ryggen gör mig faktiskt förbannat. Har man inte något bättre och konstruktivt att säga kanske man kan hålla truten? den som vet situationen bäst är nog behandlande veterinär som Emuliiaa verkar vara i kontakt med, hade denna ansett det var helt lönlöst och att hästen lider så har dom ju faktiskt en skyldighet att medge detta.
man får ju kolla med andra bolag och se hur dom bedömmar situation. Har svårt att se vad man förlora på det? det enda man kan få är ett nej.Men du kan väl inte bedöma om det finns KS eller inte baserat på de bilder som lagts ut här? Röntgenbilder bedöms ju inte i detta bildformat utan i betydligt högre upplösning och med möjligheter att kontrastera osv.
Jag har extremt svårt att tro att något annat försäkringsbolag skulle ta över nu och ersätta framåt när det redan finns problem, oavsett om det finns KS eller inte så är ju hästen mitt uppe i en utredning och per definition så har den problem innan försäkringen då kommer tecknas.
och gällande första delen så får man ju fråga veterinären som behandlat hästen vad denna tycker. Jag litar iaf mer på orden från veterinär än folk från bukeMen du kan väl inte bedöma om det finns KS eller inte baserat på de bilder som lagts ut här? Röntgenbilder bedöms ju inte i detta bildformat utan i betydligt högre upplösning och med möjligheter att kontrastera osv.
Jag har extremt svårt att tro att något annat försäkringsbolag skulle ta över nu och ersätta framåt när det redan finns problem, oavsett om det finns KS eller inte så är ju hästen mitt uppe i en utredning och per definition så har den problem innan försäkringen då kommer tecknas.