Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har lite problem med en häst vi longering. Han vill gärna vara nära en då han har varit NH tränad. Det funkar hyfsat om någon leder...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Benjamin98
·
A
Träning Ni som har hästar som över lag är så duktiga på att stå uppbundna i stallgången, kan inte ni ge mig tips?? Jag har en unghäst på snart 2...
2
Svar
33
· Visningar
2 209
Senast: AliceSpring
·
C
Träning När jag kom ut för att massera min svärmors häst för ett par dagar sedan så berättade hon att hon gått omkull med hästen. Hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Cecely
·
Träning Min unghäst, 3 år, ska pga en skada vila under hela vintern. Han får gå i vanlig hage och leka med sina kompisar dagtid, står inne i box...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Wilfa
·
E
Träning Nu har jag lastträna min häst, å hon går in alldeles själv....:banana: :banana: Så lycklig... Det tog en kvart, men sen var hon inne...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Misan96
·
S
Träning vet inte riktigt om jag nu placerat tråden rätt.. Idag hade min ponny fått för sig att han skulle testa mig, först när jag skulle ta...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Yrja
·
P
Träning Jag har för några veckor sen tagit en häst på foder för en obestämd tid framöver. Han är tidigare NH tränad och jag skulle gärna...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: boella
·
Z
Träning Jag har en stressad liten tjej på 5 år, riden i 1 år ca, jag har haft henne 2 månader. Vissa dagar går det hur bra som helst, ibland går...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: mackan
·
Träning Är så här att jag nu är medryttare på ett sto, men känner att jag behöver rida lite för lärare. Behöver få min ridning korrigerad och...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Smulu
·
A
Träning Har nu en 11-årig palominovalack som sköthäst (står på ridskola) Han har ett väldigt humör! När jag hämtar honom i hagen kommer han...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: anni0301
·
I
Träning hej! kan nån hjälpa mig här...rider en islänning som e ganska så het, inte så att han sticker, men han e rättså hård i munnen. tränar...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: _Smarties_
·
Träning hej! har en väldigt het häst. ett sto. hon har väldigt stark egen villja. Har lite problem vi uteridning. Ibörjar går det alltid...
2
Svar
22
· Visningar
1 767
Senast: PatzyP
·
T
Träning Har ni några tips. Ska träna dressyr på kompisens häst och den vill bara explodera när man rider så har ni några tips. Förutom att rida...
Svar
10
· Visningar
7 260
Senast: apocalypsen
·
Svar
75
· Visningar
3 620
Senast: Cabinda
·
S
Träning hej vi har en istadig ponny som är nh tränad med bra resultat flyttar sig undan tryck osv men han kan fortfarande vända bakdelen till...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: Ragatan
·
Träning Har en pigg fullblods pojke som ända sen jag köpte honom(2 år sen) varit mycket rörlig och mjuk i sidorna. Men på senaste tiden har...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Piraja
·
M
Träning Vet inte om jag lyckats stoppa tråden rätt nu, men.. :D Mitt sto har aldrig under den tid jag ägt henne (lite över två år) varit...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: pascalle
·
Träning Rent hypotetiskt.:D Vad händer om någon häst i stallet blir skadad pga. av att någon annan häst ägare i stallet slarvat? I mitt...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: CrazyMia
·
T
Träning Hur gör man enligt NH-filosofin med en häst som bockar och busar främst i galoppen men även ibland i traven? (han har inte ont nånstans...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Cilva
·
A
Träning vad kan man göra för att göra det trevligare där inne? när hon har tråkigt och inget att göra så börjar hon väva. jag ska ge henne fri...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: Anja586
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama