Hur länge är din häst ute?

Sv: Hur länge är din häst ute?

"inne-gänget" går ut vid 06.00 och kommer in kl. 21.00

De kan välja att gå in under dagen om de vill, eftersom deras boxar även har en öppen dörr ut mot hagen.

"Utegänget" har uteboxar, där de går in o ut som de vill.
Sover gärna därinne efter måltiderna.

Alla hästar använder boxarna vid insekter, stark värme, och underkylt regn/snöblask

Släpps ut vid sju, och kommer in mellan sju och åtta på kvällen.

Vintertid kommer min häst ut runt 9 - 9.30 och kommer in när det mörknar, runt 17. Hon kan få stå ute längre om någon av de andra hästarna runt omkring henne står kvar ute också.

På sommrarna kommer hon ut runt 8-9 och går ute till 19-21 ungefär.

Miss Sixty skrev:
Det är både ryggen och benen.
Vet inte om det är smart att betäcka henne om hon nu är så svag i rygg och ben :crazy:

Nä, det är ju sant...man kan ju höra vad veterinären säger om det, vore ju kul att ta en bebis på en sån finns häst..va den inte efter A-dur, eller har ja blandat i hop d?

Hoppas hon blir bra snart...

Dom går ut kl 05,00 och går in när dom kommer och ställer sej vid grinden och vill in, oftast vid 16-17 tiden.

*lånar*

på helgerna går min häst ut vid 8 och kommer in ca 22.
på vardagarna går hon ut vid 6,30 och går ute till 21 när vädret är fint

/K.A

ut mellan 10-11 å in vid 16-17 tyvärr:smirk:

Mina pållar går ut ca 07.30 och in vid 19.30-20.00. Om det inte är skruttväder, då får de gå in lite tidigare och få torra täcken och äta lite hö. Annars får de höet ute i hagen.

På sommrarna går dom in ganska ofta för att slippa myggen.
Övriga året går dom in nån gång vid 18-19 tror jag,
brukar hitta dom i ligghallen runt den tiden , antar att dom sover middag runt den tiden ? :p

Jag har dem på lösdrift och dom har ligghall, dom går in och ut
som dom vill under hela året oavsett väder eller årstid.

Hon går ut vid 8 på morgonen och kommer in mellan 16 o 18 beroende på när jag är i stallet... Önskar dock att hon skulle kunna stå ute mellan 6-7 och 20-21 på dagarna men nu funkar det inte så i stallet där jag har henne...
Går ute dygnet runt mitten på maj-sep

Miss Sixty skrev:
Vilken tid kommer din häst in?

Mina kommer ut senast kl 06.00 och in kommer dom väl runt 20-21. På helgerna kommer dom ut senare, men är oftast ute längre.

De kommer ut vid 7-tiden å kommer in vid 6 eller 7..

Fast då har det blivit så mörkt att jag måste ha ficklampa för att hitta dem i hagen! :p

Våra hästar kommer ut vid 07.00 och in mellan 20.00-22.00 beroende på när de vill komma in helt enkelt. :idea:

min häst åker ut runt 8tiden o får komma in nånstans mellan 16-19, beroende på väder. men han måste va ute så mkt som möjligt eftersom han har problem med luftvägarna...

Jo, det går ju att rida och släppa tillbaka i hagen... De får svettas av sig det värsta i stallet om det är jättekallt och sedan ut och rulla - helmysigt !

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama