Hur länge är din häst ute?

Sv: Hur länge är din häst ute?

Min går ut vid 07.00 och kommer in när jag ska rida 17.00 på vardagar och på helger går hon ute tills 20.00

*lånar*

Ut ca 8-9 och in ca 20-21 (in tidig. vid ridning)

//M

Pojkarna släpps ut runt 7 -tiden .. och kommer in när det börjar skymma. dom brukar komma ner själv då så det passar bra. Vid dåligt väder tidigare.

De kommer ut mellan 06 - 07 & är ute till 20 - 21.
Allt beroende på väder & vind. :smirk:

Vi har strålkastare i hagen så när det är plusgrader är det inga problem att ha dem ute till 22.

Senast ändrad:

Jag har ibland möjlighet att rida på dagen så därför får han gå ute sent. Sen ligger mitt stall 25 m från huset och hagen ca 10 m ifrån så det är inget problem att gå upp två ggr på kvällen ifall jag rider senare. Kan han få 2 h extra ute i friska luften efter ridning så får han det.

Släpper ut före 6 vardagar och runt 7 på helger. Kommer in vid 17-tiden (oftast), senare om det är bra väder. :)

Familjens (och min när jag hade) kommer in 12.30, 17 och 20.30 för att äta lunch, middag resp morötter o hö som nattfodring.

Min häst kommer ut kl: 08.00 och kommer in ungefär kl: 16.00. Det beror på lite hur vädret å så är.

Släpps ut vid 8 och kommer in vid 4

mackan skrev:
ni som tar in era hästar senare: rider ni inte?
Man kan släppa ut hästen igen efter ridning! ;) Men ofta på vardagar är jag färdig så pass sent att jag brukar lämna henne i boxen. På helgerna åker hon ut i hagen efter ridning och hon har aldrig klagat. :D

Min går ute mellan 9-21 ungefär. Intaget varierar lite med väder och vind. Är det riktig busväder kommer de in tidigare.

//Alice

mackan skrev:
Vinterhalvåret nov-mars: ut 9.00 in mellan 15-16.00.

mars-maj: ut 8.00 in ca 19.00

juni-augusti: ute dygnet runt.

sept-okt: ut 8.00 in 19.00

ni som tar in era hästar senare: rider ni inte?

när våra tas in 15-16.00 så innebär det att de rids/jobbas minst 5 dagar/vecka dvs de kommer in, äter och är sen ute och jobbar mellan ca 18-19.30.....

Visst använder jag min häst, men jag har förmånen att kunna släppa ut honom igen sedan. Om jag gör något med honom säg vid 17.00 så släpper jag ut honom när jag är klar och tar in honom igen när det är dags. Simple eftersom det är mitt eget privata stall utanför dörren. :D

pållan går ut vid 7 tiden och kommer in vid 18-19 tiden. så det blir ca: 11-12h.

går ut vid 08:00 året runt, och in vid 20:00 om det inte är jättekasst väder.

sommarn går dom ute.

För närvarande mellan 08.00 - 16.00.
Beror lite på vilken hage de går i, väder,
årstid m.m. Olika faktorer som spelar in.

Just nu går hon bara ute tills nångång mellan 17.00-19.00 (då tar de in dom andra hästarna :p )

På sommaren går dom ute dygnet runt, från Maj-September/Oktober.

Mina hästar brukar komma in mellan 15-16

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama