Hur länge är din häst ute?

Sv: Hur länge är din häst ute?

*knapplån*

Ut vid 8 tiden och in vid 17-tiden om det inte är allt för taskigt väder...

När jag börjar jobba igen blir det ut vid 6 tiden och in vid 18-tiden...

de åker ut mellan 5-8 beroende om det är vardag/helg... kommer in mellan 17-19... så mellan 10-13 h går de ute/dag...

Linabebis skrev:
Usch va trist...Ska hon aldrig bli bra??? Är dt ryggen eller benen??
Hoppas att hon blit bättre snart, hon är ju så fin...Vad säger vet om betäckning?(nu går ja ifrån tråden, men, men...)

Det är både ryggen och benen.
Vet inte om det är smart att betäcka henne om hon nu är så svag i rygg och ben :crazy:

mina gå ut vid 8 och in vid 18... men kan dom vara ute längre så få dom det... :smirk:
dom e ju ändå gjorda för att vara ute året om....

Våra släpps ut runt 6-7 på morgonen, och in vid 21.

Miss Sixty skrev:
Det är både ryggen och benen.
Vet inte om det är smart att betäcka henne om hon nu är så svag i rygg och ben :crazy:

*avstickare*
Jobbigt att det inte blir bra någon gång.

Vore det min häst skulle jag rådgöra med vet huruvida det vore lämpligt eller inte med en betäckning/dräktighet.

För att svara i tråden:
Damerna kommer in mellan 20 och 22 om inte vädret är dåligt.

Vid 21 kommer hästen min in... =) Går ut efter 07.00

Vid 4 tiden beroende på vädret. Är det spöregn så kommer de in tidigare. De går ut vid 7 tiden ungefär.

Jag släpper ut efter 5 och han kommer in efter 17 nu när det är mörkt ute . Hoppas att han ska kunna vara ute till 18 -19 när snön har kommit .

Går ut vid 9 o in runt 16, beoende lite på hur vädret är. Står i inackorderingsstall så det där bestämmer inte riktigt jaghade väl gärna sett att hon var ute längre, men det spelar inte så stor roll. Är nästan alltid där efter insläpp+middag o arbetar med henne. Dä är det ändå skönt att hon fått äta i lugn o ro. Och det är ju mörkt redan 17.30 nu!

Eftersom det är stallägaren som sköter det så kan det bli allt mellan 18.00 - 21.00, men sen så beror det på väder......

*knapplån*

Ut vid 08.00-09.00, beroende på hur snabbt personalen kan.

Om jag rider kommer hon in vid 19.00 (är då i boxen vid 22.00 för natten) annars runt 20.00-21.00.

Tar inte in för att det är dåligt väder. Anser att det är hästar som är gjorda för att gå ute. Enda undantaget är väder som stormen Gudrun. Då stod hon faktiskt inne, men fick vara ute i den lite mindre stormen som var ett par veckor senare.

Mvh//LG

Senast ändrad:

Mellan 19-20.30. Skulle jag ha stallet på min gård skulle jag ta in dem senare. De går ut runt 8 på morgonen. Kan komma in lite tidigare om det regnar/blåser ordentligt..brukar oftast vara tydliga om de vill in eller inte!

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 045
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsporten står inför en avgörande tidpunkt där hästens välbefinnande och ryttarens fysiska kondition måste prioriteras högre än...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama