Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vill ha tips och ideér om hur man gör hästen "orädd" för att åka transport. min går in relativt lätt. men väl inne så blir han jätte...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: aysha
·
D
Träning Finns säkert redan en tråd om detta men jag orkade inte leta :angel: Iafa, använder du sporrar och/eller spö när du rider? Hur ofta...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 503
Senast: Tviggy1081
·
Träning Hej! Hur stor är risken att vargar attackerar hästar? Jag bor i en by och vi har alltid haft björn i närheten men de har jag inte oroat...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 589
Senast: Lintu
·
M
Träning Jag undrar vad ni tycker om olika arbets sätt tex. longering! *Longering~ Tycker att det är en helt onödig arbetsmetod eftersom...
Svar
17
· Visningar
1 500
Senast: jassen
·
Träning Okej, det finns de som säger att man inte ska pyssla med sådant man aldrig ha gjort förut. Men när ska man börja då? Säg att jag har en...
Svar
14
· Visningar
1 371
Senast: Leoni
·
A
Ridning Under lång tid har jag funderat på att prova på AR och nu har jag kommit fram till att jag och min gumma kan våga oss på det.. Hade...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: Spider84
·
J
Träning Hejsan! Jag har en femårig valack och har lite frågor angående honom. Han är väldigt framåt och glad, alltid posetivt inställd till...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: månFare
·
F
Ridning såg någon som pysslade med det och blev väldans nyfiken. någon har koll på vad det är och gärna nån bra sida där man kan läsa mer om det!
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Lorpan
·
Träning 2 veckor sedan från idag fick jag hem en ny häst eftersom den andra jag har är konvalacent sen Juni & är inte ridbar. Nu min "gamla"...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Perto
·
A
Träning Jag har haft egen häst i 6 år och hållt på med hästar i totalt 13år. Jag har många gånger sätt tjejer som inte ridit länge skaffa egen...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Alpin87
·
T
Träning Hej !:bow: Sitter här och kollar hästannonser har tänkt att köpa ett föl eller åring. Vart man än kikar så skriver annonsören att...
Svar
6
· Visningar
2 998
Senast: CillaW
·
C
Ridning Vad har ni för fina saker?? Jag älskar mina stigbyglar... :love: Fick precis hem dom...så nu kan jag sitta och drägla, sagla och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 617
Senast: CarolaLind
·
L
Träning Jag har problem att hitta rätt ponny till min dotter. Hon är 10 år (137 cm, ca 32 kg) och har ridit i perioder sen hon var liten, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 694
Senast: Flickan
·
T
Träning min häst bryr sig inte om hur mycket ja försöker att lära honom vart gränserna går.. han går fortfarande över folk och lyssnar inte...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: jinx
·
H
Träning Säkert en vanlig fråga, vad vet jag? Men min medryttarhäst är otroligt lat, spelar ingen roll om du rider med spö eller inte. Jag...
Svar
7
· Visningar
2 472
C
Träning Känner någon till hur jag kan komma i kontakt med en BRA hästtransportör. Jag ska flytta en unghäst från Småland till Uppsala. Har...
Svar
17
· Visningar
2 329
Senast: åke
·
K
Träning Nej skrev fel, jag menar hästskit! Vem ansvarar för hästskiten? Jag bor granne med Lunds civila ryttarklubb elr vad den nu heter...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: kowal
·
L
Träning Vi skrittade ut på vår nyinköpta häst idag (han står dock kvar i samma stall som förra ägaren har haft honom i) allt gick jätte bra ca...
2
Svar
31
· Visningar
2 004
Senast: minimi
·
S
Träning har problem med drivningen ,,,,han vill inte bara står hur ska jag få han att röra på sig....får hålla på väldigt länge innan han...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: springsten
·
G
Träning Jag lastar min häst själv med rep och repgrimma. Jag själv står utanför transporten (baktill) och sedan har jag virat repet runt...
Svar
13
· Visningar
1 111
Senast: Mandie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama