Sv: Varg

Jo sant. Stämmer nog att dom flesta som röstar för större rovdjurs-stammar bor i stockholm, göteborg, malmö eller annan storstad, utan tillstymmelse till rovdjur, jo vars en och en annan skata och ekorre då, i närheten... ;)

Lintu skrev:
Jo sant. Stämmer nog att dom flesta som röstar för större rovdjurs-stammar bor i stockholm, göteborg, malmö eller annan storstad, utan tillstymmelse till rovdjur, jo vars en och en annan skata och ekorre då, i närheten... ;)
Ja och skator dom kan minsan vara riktigt farliga om man inte passar sig:) :angel:

Lintu skrev:
... Men sena kvällar när allt tystnade, kunde man höra deras sång... Jag upplevde det magiskt...

Sååå underbart... jag skulle också vilja höra vargar yla... min vovvling kan få för sig ibland att sätta sig på trappan o kasta huvudet bakåt o yla... ett lååångt aoouuuiuuuu... då ryser jag...

hih jo, tror att skator är dom farligaste djuren vi har i detta land...:rofl: :rofl: så varför bekymmra sig över varg?? :smirk:
;)

Mäktigt var det att höra dom, samtidigt som man drog filten lite högre upp emot öronen och kallade in hundarna, och höll andan... försökte lista ut var dom var nånstans...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
8 872
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hur oroliga är ni för när det finns varg i närområdet när ni är ute med hunden i skogen? Låter ni bli att ha hunden lös (om ni brukar ha...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
12 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka