Ni med rid travare + galopp

Sv: Ni med rid travare + galopp

från början hade han otroligt svårt för högern men nu är dom väldigt jämnlika, tar galopp ganska lätt

lika lätt... fast min har inte vart på banan, inte brorsans heller, men hans har lätytare för vänster...

Höger är svårast att fatta men vid longering med eller utan långtömmar så väljer hon rätt galopp åt båda håll även om hon inte orkar mera än drygt ett varv när hon går i form...men det kommer =)

lola97 skrev:
Höger utan problem, sitter som ett smäck. Men vänster går inte. Kan ibland då man tömkör, löshoppar i vänster varv eller när hon busar i hagen ibland.
Inga problem med kroppen, då hon är kollad. Det är bara jag som inte kan lära henne att befästa den uppsuttet...

precis så är det för mig, fast då med höger...kollad av vet., et, tandläkare osv. men att jag ska få till det - icke !longering, hoppning o så men inte utan hjälp av bom eller så. Min ridlärare däremot får honom i höger galopp. Brukar skämta om att vi är jväligt bra på förvänd galopp i höger varv.....kan ju i princip samla sig hur mkt som helst, gå på minivolter i "förvänd"/fel galopp/vänster galopp i höger varv. Behöver jag tillägga att jag börjar bli gråhårig ???

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama