Sv: regn

Mina är ute i alla väder. Inte vid gudrun.

I dag var det fint väder vid utsläppet , inga täcken på.
Men nu ösregnar det och blåser små spik.
De får gå in vi 18 i dag.
De 'r inte klippta är vana att stå ute.

*Gotlandsrusset* skrev:
hur gör ni när de verkligen öser ner? rider ni? låter ni dem gå ut?
mvh

Mina hästar får vara ute....med regntäcke då..
Har en skog att gå in i och en Ligghall så de klarar sig bra, tar nog in dem tidigare på dagen men ute får de alltid vara!

Är det 5 plusgrader eller mer när det regnar så oftast rider vi kanske hoppar över 2 ggr av 10.Annars rider vi nog inte lika mycket om det är mycket kallt och blåser oxå.

Mina går alltid ut på morgonen i ur och skur...tittar när jag ger lunch om dom är sugen på att gå in så står dom vid grinden så då får dom luncha inne sen vill dom ut igen. Rider oavsett regn eller solsken, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder:)

Precis!! Bra täcken och hästarna kan vara ute jämt! Även om de mest står och hänger ute så är det ju i princip det de gör inne också eftersom ytan är så liten och då är det bättre om de får frisk luft, miljöomväxling och lite närhet till andra hästar.
Plus att det finns någonting för oss som heter regnkläder och termokläder. Hästarna bryr sig oftast inte bara de inte fryser vilket de oftast inte gör.

Dom äralltid ute oavsett väder, men visst kan man ta in do lite tidigare m det är riktigt dåligt väder.
Det kan även hända att jag rider då det regnar mycket också, beror lite på hur man själv känner. Har man bara rätt kläder så kan det vara ganska mysigt att även ge sig ut i regnväder.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Roxy
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama