Sovmorgon för hästägare?

Sv: Sovmorgon för hästägare?

knapplån

Våra går ut mellan 6.30-7.00 ungefär på vardagar, pappa är morgonpigg så då släpper han ut! På helgerna kommer de väl ut runt 8. Pappa brukar ta även de helger jag ska ha (vi cirkulerar med övriga stallgäster) bara för att han vaknar före mig... :p

På helgerna kommer hästarna ut mellan 08.00-09.00 men på vardagarna kommer dom ut vid 04.30

Jag ger hästarna mat samma tid oavsett om det är helg eller vardag.
Men jag har mina på lösdrift med ligghallar och mycke hö och halm så det är nästan bara kraftfoder och godis dom ser fram mot :D

Men jag ser till att (pluss/minus en timma) ge dom mat på samma tider varje dag. Mest för att dom ska komma när jag ropar.

Jag släpper ut vid 6 på veckorna och vid 7 på helgerna om jag inte ska jobba, då blir det 6 även då.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: jemeni
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 969
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 325
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar