Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Pâ gârden vi köpt finns en stor ekonomibyggnad som ska bli stall. Vi mâste dock höja taket som bara är ca 2 m. Pâ "loftet" ovanför finns...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: Rumpnissen
·
Träning eller ledarfråga (bilder) Valacken går ofta detta då mitt sto bajsat och proceduren tar ca 5 min. Sedan ska han busa med henne (och hon...
Svar
18
· Visningar
3 139
Senast: Lady_S
·
Träning JAg har nu suttit och läst en massa trådar om avlivning. Och har en fråga. När min kompis häst avlivades gjorde dom det hemma. Men en...
2
Svar
37
· Visningar
9 596
A
Träning hur ska man göra för att hästen inte ska vara elektrisk när man tar av täcket?? jag får tusen stötar av min häst och pälsen står rakt...
Svar
18
· Visningar
2 818
Senast: catya
·
H
Träning Ska spara min unghingst och inte kastrera honom pga mycket trevlig exteriör så det vore dumt att göra någ dumt så att säga. Är det...
Svar
11
· Visningar
892
P
Träning Undrar om någon vet eller har varit med om detta. Vi har tre islandsston, i lördags kom en inackorderingshäst till oss, hon är...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: lindaplutt
·
Träning Jag har ett sto som är tretton år. Jag har stora problem när det gäller longering. Det går oftast rätt så bra i skritt, hon håller sig...
Svar
7
· Visningar
1 406
Träning Någon som känner igen sig? Erfarenheter av det går ut över ridningen?
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Bison
·
Träning Tycker ni att det låter rimligt att ta 10 000 kr för en 5-årig varmblodsvalack som endast är riden i skogen. Hästen har gått på travbana...
2
Svar
24
· Visningar
1 670
Senast: Vaccan
·
Träning Jag har ett litet problem med mitt varmblod. Så fort han har ett bett i munnen även om det passar bra och hur det än ser ut så tuggar...
2
Svar
24
· Visningar
1 567
Senast: Zonya
·
Ridning Är första gången jag rider hästen och det är kanske 5:e gången hon rids sen föl så va lite snälla :p Skrittar igång...
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: Ankan
·
P
Träning I morgon kommer min nya ponny från Irland ! Hon har åkt last bil i typ 5 dagar så hon är nog trött :crazy: Men hur brukar ni göra...
2
Svar
32
· Visningar
2 845
Senast: Qyenn97
·
M
Träning Min häst har en m y c k e t stor mage just nu. Hon är inte alltid ( läs aldrig ) så pigg på att komma ut och jobba, kan det bero på...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Hera
·
V
Träning har ett litet problem.. det är så att de i mitt stall tar in sina hästar typ mellan 1 och 3 när det regnar eller snöar ute. detta tycker...
Svar
14
· Visningar
1 078
Senast: Qyenn97
·
Träning hejsan alla! nu när det är kallt och knöckligt i hagen blir min häst alltid stel, han går inte mycket i hagen eller något och det...
Svar
5
· Visningar
2 311
M
Träning Så här är det, jag har en 10-årig korsningsponny som är så extremt tittig, hon glor på allt och ser spöken precis överallt. På ridbana...
Svar
2
· Visningar
888
F
Ridning ..kommentera..? Jag inser ju själv att jag verkligen är ute och cyklar. Egentligen så vet jag nog inte vad jag sysslar med när jag...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: fossig
·
P
Träning Denna länk är inte ny, men det är däremot jag! Så jag har inte kunnat länka den till er tidigare. Vill bara göra er uppmärksamma på...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Prakas
·
S
Träning Någon som har några idéer om vad man kan hitta på med hästen när det både är stenhårt på ridbanan och stenhårt ute..? Åker till ridhus...
Svar
6
· Visningar
818
Träning när ni klipper era hästar hur kort ha ni det då??? e det redigt kort så man e nästan inne på skinnet eller???
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama