10 000 kr för misslyckad travare??

Sv: 10 000 kr för misslyckad travare??

Tycker det verkar som ett rimligt pris om hästen i övrigt är frisk.

Tycker absolut att det är ett rimligt pris för en fullt frisk häst med bra temperament!!

Absolut vettigt, det är viktigt att varmblodiga ridhästar börjar kosta mer så kanske man slipper se så många i framtiden som hafsar fram omusklade med någon liten unge eller föralldel, fjortisbrud eller vuxen nybörjare, på ryggen som fått en billig häst fast de eg. inte skulle haft någon alls.

Tycker oxå att det låter rimmligt...
Vad har du för plan med hästen? ska den "bara" gå som "skogshäst" eller hade du tänkt att tävla?
Jag personligen skulle inte köpa en travare som ridhäst då jag inte tycker att galoppen håller...
Men det finns många fina undantag.

Min åsikt är att fördomar som dina ang. galoppen hos dessa hästar skulle försvinna om de kostade mer och hamnade hos de som vill och kan utbilda dem rätt.
Men det verkar vara en utopi så populär som travsporten är i Sverige, så länge det inte tas ansvar över vart de hästar som aldrig ens kommer till start hamnar kommer det fortsätta se ut såhär.

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 208
Senast: Grazing
·
Islandshäst Hej! Jag letar efter en egen islandshäst, men priserna är ju hutlösa just nu! Så när man hittar en lite billigare häst blir man ju...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 844
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 355
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar