"Leka" med unghäst.

Sv: "Leka" med unghäst.

Det är trots allt en öppen diskussion, jag har haft ett inlägg tidigare i tråden och valde nu att svara på ditt där du säger att "all hantering är träning av hästen.."

Och jag höll bara med, men uttryckte också min synpunkt.

Går hästen i en islandsflock på större yta, kan det dock uppröra flocken om medlemmar tas bort/ sätts in hur som helst. Det är mina erfarenheter, jag är heller ingen expert - men här på forumet så ger de flesta uttryck för SINA erfarenheter och sitt tyckande. Ingen kan ju kolla vad någon annans påståenden egentligen är värda.

Jag ber om ursäkt för om jag missuppfattade ditt inlägg, men om du inte vill diskutera så är nog ett forum fel plats ...

klart jag vill diskutera!
men svar att bygga vidare på från mitt inlägg vill jag ju ha för det jag skrivit, inte något missuppfattat... :crazy: :)

Ah, så bra - fast jag tror jag uppfattade dig rätt ;)
No hard feelings?! :)

Har själv en 2 åring och jag hanterar inte honom mer än 2 ggr i veckan, resten går han ute och blir uppfostrad av de äldre gubbarna i hagen. men när jag hanterar honom så blandar jag med att gå skogspromender, ha sadel och träns, gå över bommar, ibland longeras och löshoppas. Sen gör jag lite övningar jag själv kommer på. Har börjat med att ha en pall bredvid honom i gången som jag sen ställer mig på och tränar på sånt, men det får man se på hur hästen är.. Men som flera skrivit så prata med ägaren om vad hon vill att du ska göra.

Sen beror det ju på hur mycket h*n är hanterad innan?

Min blir ju borstad varje dag, inte alltid noga, med eftersom han kommer att bli borstad förhoppningsvis resten av sitt liv så tycker jag att det är okej att göra det ofta nu med.. sen är han hanterad dagligen sen han var nyfödd med att ledas..

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 960
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar