En rackare som BITS!!

Sv: En rackare som BITS!!

Faktiskt så har jag gjort samma sak som du, ren reflex. Han nafsade, jag blev både överraskad, skraj och förbannad o sopade till. Han gjorde aldrig om det, så det funkade. Men jag hade dåligt samvete i en vecka efteråt..... :crazy:

Reebok skrev:
Hahahaha, så tänker jag däremot inte göra! Får jag maila över filmen till stallkomipsarna??
Klart du får, jag kan inte stava till kopyrait eller hur det stavas så det är bara att köra på.:D

Kan meddela att vattensprutan var riktigt effektiv! :D

Tre sprut på nosen vid rätt tillfälle och sen lät han bli. Tills efter jag hade ridit och suttit av ocjh skulle gå runt honom, och då hade jag inte vattensprutan.

Men Rom byggdes inte på en dag. Imorgon finns den där igen! :devil:

Hörde talas om en legendarisk krigare och häst i krig för ett par hundra år sen, i historieböckerna..
Hästen sparkade på allt o alla.
Ryttaren tog sig en rejäl funderare och gångade åstad och återkom med en rykande het skinka på ett fat.
Gick in i hästens spilta....Hästen högg till som vanligt...Och...
Aldrig mer högg hästen DEN soldaten, men var ett fruktansvärt vapen och oumbärlig på stridsfältet!

Nu ska du väl i och för sig inte ut och kriga, men..

Varm skinka-ättika-whatever vad som här föreslogs...
Det är väl toppen, så han får sig en riktig beta en gång för alla, utan att egentligen skada sig särskilt.
Fast det är klart, är han inte ordentligt flockfostrad, får du en enmanshäst..men det kanske är okej?
Han kan ju börja med att inte bita ägaren..

trägen vinner ;)

Min väninna hade en häst som var fruktansvärd när han kom till henne. Han nafsade inte bara lite utan han högg, Högg och högg och högg. det tog ca 2 månader ocj det tillsammans med aktivering i ridningen som gjorde att han blev bättre.

har inga direkta råd på rak arm att ge tänkte bara inge lite hopp ;) :D
Lycka till

flytande citron i flaska å spruta in i munnen på hästen när han försöker nafsa/bita ska tydligen vara effektivt.

Hästar som bits är farligt. Gen en känga han sen ska glömma.:devil:

Var inte detta en försäljningshäst?

Lättare att sälja en trevlig häst som inte bits:banana:

Jag slår "aldrig" hästar i ansiktet men är det nångång jag gör det(klappar till över mulen) så är det på hästar som bits.
Och dom gör det 1 gång och aldrig mer.

Håller med dig, så är mina också, dom ska smaka på allt, isär den yngste. men skulle dom råka bita mig så det gör ont så blir dom livrädda och väldigt ledsna. Dom vill ju inte skada mig, dom är bara lekfulla.

Men man får ju bestämma själv, är det okej att hästen slickar på en och biter lite försiktigt i jackan, eller är det en dödssynd? Jag bryr mig inte så mkt, tröttnar jag på pillandet så säger jag bara "nej nu räcker det, ge dig nu" och så är det inte mer med det...

Tycker vattensprutan låter som en bra ide! :) Men akta så du inte gör honom rädd för pälsglans bara... ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka