Överfallen vid lunchning

Sv: Överfallen vid lunchning

En sån häst går jag INTE på. Däremot kan jag ta med en longerpisk att markera med att det här är mitt område, håll dig undan.

En longerpisk e bra å ha, men bara till å hinta med, inte slå:bump:

jag brukar göra som hästarna, använda mig av kroppsspråket. Kommer en häst för nära gör jag mig stor genom att sträcka extra på mig och ev lyfta armarna. Räcker inte det vänder jag på mig och markerar genom att lyfta foten, detta svarar de flesta på genom att gå bort för de vet att om de inte gör det kommer det en spark och det gör det också om de inte flyttar sig. Det kallar inte jag att uppfostra andras hästar men måste man in i hagen måste man också få sitt "space"!! Tex måste jag gå genom en hage med ett anfallande halvblod när jag ska ge min häst vatten i en annan hage.

Skulle någon annan säga till mig att min häst betedde sig så så hade jag bett dem säga till honom på skarpen!! (fast nu vet jag att han aldrig skulle det :p ) för sånt beteende tolererar jag inte, vi måste vara högst i rang!

mackan skrev:
En liten hingst som kärvänligt hälsar även om den inte känner personen är väl inte direkt unikt...? det gör de flesta vänligt sinnade djur som inte har dåliga erfarenheter av människor sen tidigare.

Du är nog närmare lösningen i ditt inlägg än du tror :)

Det lönar sig sällan att hantera själva problemet. Det brukar bara bli värre, eller komma ut nån annan väg istället. Vi människor är ofta alldeles för problemorienterade och vill ha snabba lösningar på allting.

En bra inställning till ett problem kan istället vara att fråga varför. Varför beter sig hästen som den gör. När man har kommit underfund med varför så försöker man åtgärda det, så försvinner själva problemet av sig självt.

Ett :bow: :bow: :bow: till Ride On. Visa mig din häst och jag skall säga vem du är, skulle man kunna säga. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en valack på 22 år, pigg och kry, men motioneras inte så mycket längre på grund av att hans ben och rygg inte är de absolut...
Svar
13
· Visningar
1 980
Senast: ricca
·
Hästmänniskan galna \'tomtägare\' - rättigheter och skyldigheter? Bakgrund: Inte så långt från vårt stall ligger ett koloniområde. Runt...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Pooh
·
G
Foder & Strö Tycker hon får lite väl mycke kväll om man jämnför me de andra målen. Börjar med höet då.... Hon står på 10 kg.... Det är tre mål per...
Svar
13
· Visningar
1 962
Senast: GoddessOfLove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama