Arg p.g.a. täcken

Sv: Arg p.g.a. täcken

Antingen skaffar du täcken så att det inte behövs byta. Eller så samlar du ihop gänget på dessa 5 och bestämmer en deal med dem som alla är nöjda med. Tex att du tar ett insläpp mer eller så. Det hade jag gått med på.

Viktigt att prata med alla samtidigt tror jag.

Don_93 skrev:
När jag menar att min pappa är hästvan menar jag att han inte är helt borta inom hästvärlden. Han kan hjälpa mig på tävlingar/träningar säga vad ja ska göra o.s.v
ok, då förstår jag...

Jag kan både hålla med dig och inte förstå varför du inte löser det på ett enkelt sätt genom ett bra täcke som han kan ha både inne och ute.

På helgerna när du släpper ut, byter du då täcken för dessa eller gör du som de, bara lägger på ett utanpå stalltäcket. När de har utsläpp på helgerna hur gör de?

Att ta fler utsläpp på helgerna så att dessa som får gå upp tidigare en dag i veckan var för att byta täcken tycker jag defnitivt är av motsvarande värde. Att slippa gå upp alls på helgen för att släppa ut är väl bra mycket mer värt än att gå upp en stund tidigare en vardag i veckan när man ändå är uppe tidigt för att byta några täcken.

Jag tycker inte meningen med kollektiv, som någon nämnde är att man ska kunna ta alla pass utan just att man hjälper varandra då man kan ha olika levnadssituationer och kanske inte kan ta alla pass och att man då kompletterar varandra. Att man om man inte kan göra allt själv ska behöva stå i ett "gör inget själv"-stall är ju absurt.

Jag är glad över att stå i ett stall där saker fungerar och man ställer upp för varandra. Vi har tex som regel att man tar in sin egen häst men jag jobbar mycket kväll och ingen skulle drömma om att neka att hjälpa mig att ta in min häst de kvällarna även om jag inte direkt gör någon gentjänst. Med tiden så kommer tillfället som jag kan ställa upp.

Så jag kan förstå din frustration men jag tror att ett bra täcke som inte behöver bytas är bästa lösningen både för dig och din häst. Ibland får man kompromissa och köper du ett sådant så behöver du ju inte ta fler extrapass på helgerna så kan "gnällspikarna" få ta sina pass även på helgerna.

Varför alla dessa täcken? Har aldrig fattat det. Hästarna fryser inte. Och speciellt inte inne! Yikes.:confused:

Då har inte du träffat min häst, om han står utan täcke på natten skakar han på morronen, och får han stå ute i 30 min i duggregn utan täcke (har hänt att de släppt ut honom så) så fryser han och skakar jättemkt.
Han har 300g utetäcke när det är 5-6 +, då fryser han bara lite, så hästar kan visst frysa.

hmm.. k'änner igen problemet..!
mene varför har h*n innetäcket under utetäcket?

Det sitter bättre med bara utetäcke, är det för att h*n får skav så köp ett bogskydd?

ärligt, att låta hästen ha 2 täcken på sig, inomhus på natten.....?

till AMKM:

Nästa gång är det kanske din tur att behöva hjälp med din häst-tänk på det!

Hej!
Hur har det gått i denna täckes-följetong? Jag är nyfiken!
/W

Ahh jag tycker att du overdriver massor!

Om du vill att din hast ska ha tacke pa sig hela tiden, sa spelar det valla ingen roll vad hasten ar inslagen i den far ju i alla fall sta inslagen hela tiden.
Ha pa honom ett utetacke hela tiden och sluta tjafsa.
Du staller sakert till med en massa trassel,, tank om alla sa BARA min, Hur mycket skulle inte morgon fodraren fa gora da? el kvallsfodraren,, el mitt pa dagen pysslaren,, BARA min, BARA jag..

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 877
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 322
Senast: malumbub
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka