Vad är roligast att rida?

Sv: Vad är roligast att rida?

Ett dressyr pass som går helt perfekt är ju alltid underbart.
Sen en lång tur är inte heller helt fel.

Jag älskar att rida i skogen :) det bästa som finns är att ta en liten långtur på ett par timmar tillsammans med en kompis och kanske stanna och fika nånstans ute i skogen :)

dressyr helt klart, och helst för en riktigt skicklig tränare... typ MIN!!!'

sedan gillar jag att sitta och klura med problemhästar, unghästar, tillridningshästar... då trivs jag!

Hej! det beror ju från person till person vad man tycker är roligast, men själv tycker jag att dressyr är en underbar gren, att känna rytmen och samspelet mellan människa och häst ,känna att den bär sig underifrån och trivs med det den gör .

jag är en extrem tävlings människa, så det blir mykcet tävlande för min del, men jag håller väldigt mycket på med inridningav unga ponnyer också, och det är som en dans på rosor, nya utmaningar och lärdom för livet! det är det som fpår mig at älska hästar! :love:

allt har sin charm, skogstur, hoppning, dressyr, :love:

Uteritter :d Dressyr, hoppning, gymkhana..alla är lika skoj om det går bra! :smirk: ;)

Dressyren, hoppningen och skogen. Jag tycker det är variationen som gör det så otroligt roligt :)

tycker det är kul att rida dressyr men allra bäst är att vara ute i skogen! :love:

Köra travhäst är också fruktansvärt kul :d

och har ju turen att kunna göra alla dessa tre moment med hästen så jag är nöjd :)

Tävla är helt klart roligast, men alla de där andra stunderna är minst lika betydelsefulla :love:

hoppa å tävla:bump: ,... rida unghästar är me jätte kul,...:) :bump:

hoppa är roligt men det är inte i närheten så roligt som att rida ihop med någon kompis nere på stranden och ha liten "galopptävling".....:)

Att skritta ut barcbacka på vintern när det är fullmåne, och det är tyst och stilla kring oss :love:

Lånar knappen

Det absolut roligaste man kan göra är att rida dressyr för tränare!

Tokrida i skogen på ponny med någon kompis och hoppa över stock och sten... Helst barbacka så man hänger riktigt löst!! :rofl:

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Lightzone
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama