Vad är roligast att rida?

Sv: Vad är roligast att rida?

*Lena* skrev:
Vad tycker ni är det absolut roligaste att göra på hästryggen? Rida i skogen, dressyr, tävla eller något helt annat? :bump: :banana: :bump:

Rida ut en härlig runda i skogen en solig och fin dag speciellt nu på hösten när det är så fina färger i naturen...

hoppning tycker jag också är roligt på mina villkor!
:smirk: :bump:

Dressyr när det går riktigt bra, allt bara fungerar :)

Galoppera i djupsnö är också jättehärligt :love:

Just nu är det hoppning som känns roligast. Mest för att jag är ny på det och att det ändå går så bra. :banana:

*Lena* skrev:
Vad tycker ni är det absolut roligaste att göra på hästryggen? Rida i skogen, dressyr, tävla eller något helt annat? :bump: :banana: :bump:

Att rida skolorna ute i skogen, bland stockar, sten och trad, att andas in den harliga doften av mossa och barrtrad och att samtidigt uppleva att man ar ett med hasten och kanna hur han njuter av att trampa i mossan! :p Harligt!

Dressyr
rida ute i skogen med kompisar
rida i damsadel

Av 28 svar så kan jag berätta att ni tycker att dressyr (11 röster)och hoppning (10 röster) är roligast tätt följd av skogsridning (7 röster). Galopp är också roligt, de övriga disciplinerna fick bara en eller två röster. Så nu vet ni det :p

Det är kul att träna lite på banan, få lite hjälp av en tränare och så, men jag fullkomligt älskar att komma ut i naturen, på små vägar och i skogen.. Det är avkoppling och livsnjuteri :love:

Har svårt att välja mellan hoppningen och dressyren, men dressyren är nog snäppet roligare. Något annat jag tycker är jättekul är voltige! :banana:

Träna/tävla terräng är fruktansvärt kul.

men jag är rätt ombytlig av mig. Allt är kul sånna där dagar när man känner att allt klaffar.

Dressyr är roligast, men bara det skulle både jag och hästen tröttna på.

Jag tycker det mesta är roligt, förutsatt att dressyren går bra! En häst som är lyhörd och går bra är jätterolig att hoppa och galoppera ute på. En oskolad och jobbig häst är inte rolig vad det än gäller..

Måste nog säga dressyren, eftersom den går bäst med min pålle :)

Annars kan det vara riktigt kul att rida ut ibland...är tyvärr dock rätt less på ridvägarna häromkring just nu...man far helst inte så långt mörkret :(

Of Road :bow: Ut i naturen, ut bland träden, rida på mossklädda stigar och klättra i backarna mellan träden. Att vara ute och pulsa i snön och sträcka ut i galopp över årkrar och ängar :love:

Dressyr, och tävla :)
Härligt att rida i skogen och vid havet också!

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Lightzone
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter