Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Vi är tre personer i famijen, sonen är 6år och väldigt aktiv. Vi bor på gård och har snart hästar igen. Vi vill ha en liten robust tuff... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 081
Senast: utte
·
Hundhälsa Undrar hur ofta ni ger era hundar tuggsaker?:) Tex grisöron osv:) 2
Svar
29
· Visningar
5 649
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag funderar lite över det här med att låta hunden hoppa ner från tex. möbler. Jag har nämligen en goldenvalp som är ca fyra månader...
Svar
10
· Visningar
17 363
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag undrar, jag vill ställa ut officiellt, måste jag vara medlem i i en skk länsklubb eller räcker det att man är medlem i en rasklubb ?
Svar
5
· Visningar
722
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Så, jag tror jag tar det från början. För tre år sedan så föddes lilla Wick. Vid 8 veckor så upptäcktes det att han hade Lenticos på...
Svar
5
· Visningar
1 293
·
Övr. Hund Ja, rubriken säger väl det mesta. För det kan väl inte vara effektivt på något sätt att ha denna typen av arbetande hundar...
Svar
8
· Visningar
1 583
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Min labrador kille på 9 månader verkar inte riktigt förstå andra hundars signaler! Tycker han mest blir triggad av att bli tillsagd...
Svar
12
· Visningar
3 244
Senast: LittleJohn
·
P
Hundhälsa Hej Min valp på snart 23 veckor har fått utslag på kroppen. Såg det första på sidan av magen för ungefär 1 vecka sedan.. trodde det...
Svar
9
· Visningar
7 713
Hundhälsa Dalarnas tidningar. En svårt sjuk hundvalp med påtaglig undertemperatur kom akut in till Falu Djursjukhus. Ägaren misstänkte att den... 2
Svar
31
· Visningar
5 070
Senast: prunella
·
Hundavel & Ras Har tittat på hundraser inför framtiden ett tag nu och slås av att alla hundraser jag fastnar för också har lätt till skall. Jag vet... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
23 352
Senast: Bison
·
Övr. Hund .... Allting gott!!! NANOOK HAR HITTAT HEM!!! Aussien Nanook som blev stulen för 2,5år(!) sen har äntligen kommit hem till sin...
Svar
12
· Visningar
1 741
Senast: RubinNovak
·
Hundträning Står inför att skaffa min första egna hund, och behöver lite tips och input vad gäller aktivering/träning. Vill ha en aktiv hund och är...
Svar
14
· Visningar
4 345
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Efter många hundlösa år är nu med "hemmaman" och då ska det såklart bli hund igen, men vilken ras? Hunden i våra hjärtan är och... 2
Svar
35
· Visningar
4 422
Senast: HeleneK
·
Hundavel & Ras Har ni tipps vilken hundras som skulle passa oss? Vi är ett par på 32 år. Två barn 6 och 9 år. Egen gård. Mannen jobbar heltid och har... 2
Svar
22
· Visningar
3 569
Senast: ch791022
·
Övr. Hund Min äldsta tik på snart 2,5 år har blivit lite dämpad och vågar/vill inte riktigt ta för sig. Ett skäl är förmodligen pga att hon nyss...
Svar
11
· Visningar
1 260
Hundträning Mina whippar blir väldigt lätt såriga omkring trampdynorna när de springer lösa på vintern. Jag undviker förstås hård snö och skare, men...
Svar
2
· Visningar
962
Övr. Hund Som nog många här vet har jag en Finsk lapphund, en ras som främst sägs ha varit renvallare men även används till jakt och vakt även om... 2
Svar
36
· Visningar
5 293
Senast: Disen
·
F
Övr. Hund Hejsan! Jag är ute efter en Sibirien Husky men vill veta allt om rasen. Jag har lånat böker hyrt filmer kollat på nättet men alla... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 705
Senast: Jenka
·
Övr. Hund pga ett oväntat dödsfall i familjen så tvingas vi att omplacera vår fina långhåriga schäferhane. Vi vill att det hela ska börja med...
Svar
2
· Visningar
1 005
·
Hundhälsa Min hund är 11 år och hon får lätt blod i mun när hon leka med snö men varför hon får blod i mun?
Svar
5
· Visningar
840
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka