Finns liten hund som inte skäller?

Sv: Finns liten hund som inte skäller?

Dom är ju inga tysta retrivers men jag som har en tyst hund (skäller 1gång i månaden typ) Labrador/rottis/bc är han. Tycker inte heller att min corgi skäller särskillt mycket. Visst skäller han varje dag - dom leker varje dag. Sen så pratar han ju mycket med konstiga läten men tycker inte han är skällig. Och då är han inte alls lika hårt uppfostrad som blandisen eftersom jag bor hos föräldrarna och dom bryr sig inte om han skäller.

så vill man ha en helt knäpptyst hund så är det väl en golden retriver, basenji eller en.. katt. Även om våran golden började skälla på äldre dar. Jag tycker mycket handlar om uppfostran i tidigt stadie och individ. Det finns individer i kullen som hade mycket lättare för skall, men det märkte man redan i valplådan. :)

Fast leka betyder ju inte automatiskt skälla. Vår hund avskyr verkligen hundar som skäller, han älskar att leka men skällhundar går bort direkt
Ingen av hans kompisar skäller vid lek o då är det flera olika raser o typer.

Jag uppfattar inte min kelpie som skällig, men han låter ganska mycket när han leker. Det är både skall och morrningar. Eftersom jag kan styra när han leker och inte leker, och därmed när han skäller, så uppfattar jag inte att det är något problem. Andra hundar (t ex collies) kan ju stå och gapa rätt ut i luften så fort de får tråkigt. DET anser jag vara skälligt. Eller de som skäller så fort aktivitetsnivån går upp lite. Jag hade blivit tokig.

Andra hundar (t ex collies) kan ju stå och gapa rätt ut i luften så fort de får tråkigt. DET anser jag vara skälligt. Eller de som skäller så fort aktivitetsnivån går upp lite. Jag hade blivit tokig.

Det är också detta jag menar med skällig. Jag behöver absolut inte ha en helt tyst hund, gör heller inget om den skäller lite varje dag. Men konstant skällande vid diverse situationer vill jag inte ha, och då att det ska vara hyfsat lätt att träna bort, även om man är nybörjare.

Gälla lekskall är vidrigt.
Jag vill ha tysta hundar, larma ett par gånger när det ringer på dörren är okej men inte mer.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 341
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 172
Senast: Kajsalisa
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 469
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 109
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka