Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fått för mig att västgöten inte skäller så mycket?
Svarar båda:
DSG går tyvärr bort då det står på deras ras-sida att alla inte går träna till att ha lösa. Om det till och med står så uttalat där kan har jag antagit att det är ett ganska utbrett problem. Känns som att det inte är det bästa som nybörjare... Annars verkade rasen passa mig.
Cavalieren går bort pga hälsan. Även om det finns friska hundar så känns det svårt att som nybörjare hitta rätt uppfödare, och förutom att jag vill ha en frisk hund själv så vill jag inte bidra till avel som ger sjuka hundar.
Kl
Kinesisk nakenhund då? Inget jakt, skäller inte, bra sällskapshund som man kan vara aktiv med ena veckan för att ta semester andra veckan och hunden tycker det är lika skönt? De finns ju både naken och hårig men hårig kräver ju pälsvård men inte dem nakna. Jag tycker det är en underbar ras! Min följer ut på fjället, fiske turer och rid turer.
Shipperke verkar trevliga på pappret, men jag vet inte hur det är med skall? Har också hört (på avvägar, inga direkta erfarenheter) att det är mycket varierande med mentaliteten. Då det verkar vara en liten ras (antalsmässigt) har jag inte hittat någon vare sig i verkligheten eller på nätet som har egna erfarenheter.
Italiensk vinthund ska jag titta närmare på. Är förstås beredd att lägga ner jobb på både inkallning och skall, men skulle vara skönt om det inte är alltför svårt.
Vad gäller bostonterrier så har jag räknat bort trubbnosarna generellt på hälsan/andningen (och lite pga ev dregel).
Kinesisk nakenhund tilltalar mig tyvärr inte alls.
Cavalier går bort som jag sagt tidigare, och tänker mig inte en blandras.
Vilken ras är "fralla"?
Prazsky krysarik har jag aldrig hört talas om, får kolla upp den. Vill helst inte ha en för liten ras (antalsmässigt i Sverige), då jag kommer behöva planera ledighet för valpen långt i förväg och om det då inte blir en valp av planerad uppfödare kan man kanske med lite större raser hitta en lämplig valp hos en annan vid ungefär samma tid. Sedan vill jag inte behöva åka alltför långt för att hämta hem en valp (för valpens skull).
Vilken ras är "fralla"?
Annars kanske corgi kunde passa?
Heelers skäller, oavsett om det är västgöte, corgi eller annan heller. Jag, som är van med mycket tysta hundar, kan bli galen ibland på min corgi. Hon har så nära till skall och det skälls mest hela tiden i mina ögon. Det är skall varje dag, flera gånger, trots idog träning.
http://www.spkk.se/
Prazsky krysarik rassida Jag vet inte hur "stor" rasen är än. Den har nog inte vart i Sverige allt för länge, min kompis som började med att ta in dom i Sverige om jag inte minns fel... Men en jätte trevlig liten hund!!