Sv: Husky HJÄÄLP!!
Hej!
Jag och min sambo bor i 2 rok med balkong. Vi har en husky hanne på 4,5 år.
Han trivs alldeles utmärkt i lägenheten, han går ut och lägger sig på balkongen när han vill, på sommaren typ hela tiden, nu på vintern mer sällan.
Han är väldigt flockbunden, är man vid soffan ligger han vid fötterna, går man på toa följer han efter.
Han är ytterst vänlig och trevlig. Dock är han inte så trevlig ibland mot andra hanhundar
Ja, han skäller inte utan ylar, han har ett mycket större "prat" spektrum än vanliga skällande hundar upplever jag.
Och ja, han behöver mycket motion för att må bra, men han klarar faktiskt också några dagar utan större motion (om man själv är sjuk etc).
Det man ska var MYCKET medveten om är att det inte är en labbe som kommer så fort han kan på dina kommandon. Vår husky lyssnar bra på kommandon inomhus, men ute vänder han inte ens ett öra åt ens håll när man kallar på honom.
hund! :smirk:
Han är väldigt barnkär, nyfiken, går bra ihop med andra djur. Äter allt
Som valp/unghund är de VÄLDIGT krävande, enligt min sambo som har haft 3 års helvete inkl 1 upptuggad bur, 2 upptuggade bilar etc etc till ett totalt värde av ca 70000 kr. Dyr hund...
Hunden bör också kunna vara utomhus, tex balkong, hundgård etc från 1.5 års ålder...
Vår/höst fäller han MYCKET päls! Då är det borstning, borstning etc som gäller... Under övriga året är det vanlig pälskötsel, dvs borstar du honom 1 gång dag så är det inte så hårigt i faktiskt.
Om du har fler frågor är det bara att pm'a!
Kerstin o Ozzy