Hur ofta ger ni era hundar tuggsaker?

Sv: Hur ofta ger ni era hundar tuggsaker?

Råhud och gamla märgben ligger framme hela tiden, sen ges dentastix, grisöron och färska märgben lite då och då :)

Våra får råa köttiga ben dagligen, revben, lägg, nacke, råa märgben ect. även klövar. Har aldrig ngt liggandes framme. Ger inget 'halvfabrikat 'som dentastix, råhud eller rökta grejer

Våra 2 hundar har alltid ben framme, oftast märgben eller liknande.
Men inte när vi inte är hemma, vill inte riskera tjafs.

Däremot ger ni inga ben som går att göra mindre, tex råhudsben osv, för så fort det är lagom stort, enligt dalmatinen :grin:. så ska hon försöka pressa ner hela i halsen. Lagom för henne är ungefär tennisboll. :crazy:

Så här blir det mest märgben, kotor osv.

Ibland kan de få något grisöra men det är ju mest som godis, försvinner ganska fort.

Varje dag. Han vill bara ha tjurmuskel. Nu har han provat på dentastix men de är inte någon favorit. Har aldrig gett grisöron eller andra rökta saker då jag hört många hundar som blivit dåliga i magen av sånt.

kl.

Vovven fick en grisknorr idag, vilket han aldrig fått innan. Tittade på den misstänksamt innan han tog mod till sig och åt upp den. Gamla hunden älskade dentastix, som hon oftast fick innan man lämnade henne ensam hemma, behövde bara säga "vill du ha en De..." och så var hon vid skafferiet.

Han har i stort sett fri tillgång, när ett ben är slut får han ett nytt.

Här är det rätt lugnt att ge ben. Ett grisöra räcker en vecka. Hon hetsäter inte direkt. Tar lite när hon känner för det.

Märgben och andra tuggben finns alltid framme.

Hon får även såna där vita rullar med torkad kycklingöverdrag och ett sådant äter hon upp direkt tills det är slut. Men det tar ju en liten stund.

Hon får även torkad kyckling i olika former och det tar slut snabbt för det är en favorit.
Hon får alltid något litet när hon ska vara själv hemma. Det handlar om en liten bit torkad kyckling, så hon inte förknippar det som något dåligt när vi går. Faktum är att hon är mer inställd på sin godisbit än att vi går.

Så ja, det blir väl lite granna dagligen.

Köpte hem torkat ankbröst idag, får se om damen gillar det.

Våra får märgben 1 gång i veckan och "vanligt" tuggben nån gång ibland om de inte har fina märgben i butiken. Grisöron ger jag inte längre efter att den ena hunden fick gaskolik och hamnade på djursjukhus i 3dygn efter ett sånt:crazy:

/LL

Mina har alltid några tuggisar framme: råhud, grisknorrar, grisöron, såna gröna ben etc.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
707
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
458
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka