Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Har nu sett flertalet valpkullar och omplaceringar där föräldrarna har skk stamtavlor (kollat upp deras nummer och allt verkar stämma... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 749
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Huntaway är från början en blandras som innehöll BC, den togs fram genom att korsa vissa modiga hundar som hade lätt till skall, detta...
Svar
12
· Visningar
2 132
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag behöver tips! Ni som är ute och går mycket(!) på vintern när det är kallt, vad har ni på fötterna? Jag kommer troligtvis... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 447
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har en Finsk lapphund på snart 4 år, kastrerad. Han är en hund som får normal aktivering, går lite kurser på bruks (vi testar det...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Varfor ser jag sa vansinnigt mycket kuperade valpar i ar? Ar det nagon galen import eller ar det inte olagligt langre? Jag har sett... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 183
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Jag tänkte åka upp till Stockholms hundmässa i december. Funderar över vad jag skulle missa om jag inte kommer dit förrän lunch lördag...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: holymary
·
Övr. Hund Vi ska avliva vår ena hund. Hur ska vi göra med den som kommer att vara kvar. Ska hon följa med och se att storasyster inte finns mer...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: igbest
·
Övr. Hund Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av Markus muhle hundmat? Jag kom i kontakt med det på en utställning och fick med mig...
Svar
10
· Visningar
5 647
Övr. Hund Vad hade ni kunnat tänka er att betala för att någon ska springa/jogga mer er hund? Vad verkar lagomt? Hundrastare tar ca 100:- för en...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: MaRomer
·
Övr. Hund Imorgon ska jag teckna ny försäkring och tänkte kolla med er andra vad ni har för bolag till era hundar? Såg att Folksam hade "Folksam...
Svar
10
· Visningar
1 197
Övr. Hund Var på brukshundklubben idag för att se hur en av mina hundar reagerar på skott inför ev. MT senare i höst. Det blev en reaktion som jag...
Svar
6
· Visningar
1 254
Övr. Hund Känner jag behöver lite tips/råd/input här.. Eller skriva av mig åtminstone! Vi har från innan en ettårig corgihane. Något osäker av...
Svar
18
· Visningar
2 015
Senast: mazariin
·
Övr. Hund Fy Fan vad jag blir trött på folk som skaffar hund av en nyck och som sedan dumpar dem på gatorna eller på Blocket när det inte är...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Förutsättningar; Jag kan bli inringd på jobb med kort varsel, såsom dagen innan eller samma morgon. Mellan dessa två dagis skiljer det...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Libra
·
Hundavel & Ras Hej, Jag har blivit erbjuden att ta över en 9-årig jaktgoldentik. Vi har ju varit inne på en sheltie, men denna hund dök upp från...
Svar
2
· Visningar
2 055
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund De flesta vet nog vid detta laget vad jag har för hund osv. Men hon är iallafall en 3årig Schäferkorsning. Nu är det så att hon går på... 2
Svar
32
· Visningar
3 487
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa en hundvakt till Bruce. Jag studerar just nu och är hemma mycket, och sambon jobbar oregelbundna... 2
Svar
22
· Visningar
8 802
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag är hundvakt några dagar i veckan åt två hundar, har sagt från början att jag kan vardagar kontorstid. Då jag jobbar många kvällar...
Svar
14
· Visningar
2 600
Hundavel & Ras .. för både mig och valpen! Vad har jag gett mig in på?? Jag har aldrig ens varit på en hundutställning förut och om en månad ska vi...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Jag tänkte kolla om det är någon här som håller på med barmarksdrag. Har fått upp ögonen för denna sport. Min hund är en 4,5 årig... 2
Svar
21
· Visningar
2 143
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025