Bästa promenadskorna för vintern?

Huh. Har precis varit ute och gått i en timme, trots att jag gick på asfalt så blev jag blöt och kall om fötterna eftersom det regnade... Börjar kännas som om det är läge för massor av nya skor här :(

Hittade precis de här, från Merrell, som ska vara varmfodrade och där en del av fotdelen är i gummi:
138498_001.jpg

De lär ju göra att man är torr om fötterna i alla fall, men frågan är om de verkligen är värda det dubbla mot vad de vita från HH kostade... Antar att det är sådant som jag får veta genom att prova dem.

Jag gillar modellen!

Min man är JÄKLIGT nördig när det gäller kängor och vill gärna tro att han är någon slags fjällvandringsperson (han har aldrig fjällvandrat, men han har allt som krävs och lite till om han skulle få för sig att göra det... ;)) har tre par kängor som han använder. De från Merrell är favoriterna.

Annars tror jag mycket på skor från Sorel.
De här liksom! :love: :D

Snörningen verkar mest vara pynt, skon är liksom "hel" och det ser rätt tätt ut. Synd att det ut som mocka bara... :)

887921331846_002.jpg

(Såg också Women's Chilkat III från The north face som jag gillade väldigt mycket.)

@Blueberry, de där rosalila såg jag också och blev förtjust i dem, men jag vågar nog inte lita på att de är vattentäta ändå :(
Såg nu att de senaste Merrellskorna jag visade bild på finns nästan 500kr billigare på annan sida än Stadium... Visserligen i brunt, men alltså, det gör ju inte så mycket egentligen. MEN det fanns bara ett ynka par kvar i min storlek... Ska jag satsa på dem? Fri retur om de inte passar...

Jag tänkte köpa mig ett Härkila Mountain Trek nu till hösten:
3242.jpg

De är ganska dyra (1895:- hos Engelsons, mera hos andra), men jag har hört gott om dom och tycker att dom verkar vara bra :)

@Blueberry, de där rosalila såg jag också och blev förtjust i dem, men jag vågar nog inte lita på att de är vattentäta ändå :(
Såg nu att de senaste Merrellskorna jag visade bild på finns nästan 500kr billigare på annan sida än Stadium... Visserligen i brunt, men alltså, det gör ju inte så mycket egentligen. MEN det fanns bara ett ynka par kvar i min storlek... Ska jag satsa på dem? Fri retur om de inte passar...

Ja, testa! :)

Själv letar jag efter SKITVARMA skor som jag inte behöver knyta. Det visar sig vara enklare sagt än gjort.
Har människovalp i magen, och den kommer inte i februari = jag kommer inte vilja/kunna böja mig ner och knyta skorna flera gånger om dagen under vintermånaderna.

Själv letar jag efter SKITVARMA skor som jag inte behöver knyta. Det visar sig vara enklare sagt än gjort.
Har människovalp i magen, och den kommer inte i februari = jag kommer inte vilja/kunna böja mig ner och knyta skorna flera gånger om dagen under vintermånaderna.

Har du tittat på Icebug? Jag har ett par icebug med dragkedja. Har jag dem när det är varmare än 15 minus så är det nästan så att jag svettas om fötterna ;)

@Blueberry Om du inte ska gå/stå jättelänge om dagarna så kan du ju köpa ett par Uggs. Varma och sköna, står emot vatten helt okej om man impregnerar dem. Dessutom bara att dra på och finns ju i olika höga modeller :)
Blir de blöta håller de värmen helt okej också. Brukar ha mina när jag åker pulka :D

Jag skulle rekommendera KUOMA då =) Sök så hittar du på nätet för 700 kr. Inte vattentäta men tål oerhört mycket. Barnen har klampat igenom snömodd och vattenpölar med dem och gått i regn. Tål 40 minus. Otroligt lätta, breda, bara att stoppa ner foten och asvarma för de är ullfodrade. Ena sonen bodde i dem 6 månader i sträck en vinter när vi hade just vinter i 6 månader. Vuxen modellen har till skillnad från uggs anatomisk sula. Jag hade inte klarat uggs som gravid med platta sulor.

Nu vet jag inte vilken modell du tänkt på skorna men kika på Muckboots annars om du inte bryr dig allt för mycket om utseendet.

Jag rekommenderar exempelvis Meindl Borneo, ankelhög! Jag har den höga modellen och kan utan att överdriva stå i vatten precis upp till kanten på kängorna utan att dom läcker. Dom är ganska tunga, men har en görbra passform och sulan är mycket bra grepp i. Mina Meindl är som nya fortfarande, typ fyra år senare.

Vill du ha något fulare så älskar jag mina Muckboots. Jag har den modellen med vääääääldigt platt och hal sula, men jag tror det finns en modell med bättre grepp.

Kanske lite sent ute, men jag tycker inte att det finns något som slår icebugs, så jag hade lätt köpt ett par till obroddade.

Nu är mina Canada Snow fortfarande i fint skick sin tredje vinter, så jag får väl vänta ett år till...

@Sassy, jag har försökt hitta några icebugs utan broddar, men utan att lyckas :( Det var faktiskt vad jag letade efter först, för jag älskar(!) verkligen mina icebug och hatar att de inte går att använda året runt. Om du har tips på var det går att köpa obroddade till hyfsat pris så får du gärna skicka länk i PM.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka