Bästa promenadskorna för vintern?

@Sassy, jag har försökt hitta några icebugs utan broddar, men utan att lyckas :( Det var faktiskt vad jag letade efter först, för jag älskar(!) verkligen mina icebug och hatar att de inte går att använda året runt. Om du har tips på var det går att köpa obroddade till hyfsat pris så får du gärna skicka länk i PM.

De verkar ha dragit in på modellerna utan BU-grip :( men det finns en i deras egen webshop. Skit! Jag som verkligen hade sett fram emot att skaffa ett par obroddade Icebug Anda och både vara snygg och aldrig mer frysa om fötterna...

De verkar ha dragit in på modellerna utan BU-grip :( men det finns en i deras egen webshop. Skit! Jag som verkligen hade sett fram emot att skaffa ett par obroddade Icebug Anda och både vara snygg och aldrig mer frysa om fötterna...

Jag har hittat på nätet nu, efter lite sökning, meeen då ska man ha storlek 36-37 i skor och det har inte jag :(

(eller 40 och större...)

Håller Icebug värmen även om man sitter still flera timmar ute?

Icebug Sorix har komforttemp -40, så ska du få det varmare får du nog kämpa :). Sen finns det ju inget i världen som kan isolera om man inte har värmeförsörjning själv, så ska man sitta still måste det finnas utrymme att röra på tårna (och man måste göra det aktivt!).

@Sassy Ja, jag var inne och kollade på just dom :)
Nej, det är klart. Jag tänkte ha dom när jag sitter på pass i så fall, och ofta har man ju en bit att gå ut till passet. Då brukar fötterna bli varma, men när man sedan suttit en stund så är temperaturen i regel betydligt lägre :p På pass har man ingen direkt möjlighet att gå runt, men att vicka på tårna är ju inga problem.
Ska försöka testa ett par sådana i butik, är jäkligt trött på att frysa om fötterna..

@Sassy Ja, jag var inne och kollade på just dom :)
Nej, det är klart. Jag tänkte ha dom när jag sitter på pass i så fall, och ofta har man ju en bit att gå ut till passet. Då brukar fötterna bli varma, men när man sedan suttit en stund så är temperaturen i regel betydligt lägre :p På pass har man ingen direkt möjlighet att gå runt, men att vicka på tårna är ju inga problem.
Ska försöka testa ett par sådana i butik, är jäkligt trött på att frysa om fötterna..

Jag har sorix när jag kör skoter. Älskar mina skor! Frös jämt tidigare, men nu slipper jag det. Så jag tipsar också om de skorna!

Nu har jag fått hem mina Merrell-skor. Något stora, men med en lite tjockare strumpa i så blev det perfekt. Ska dock prova dem några gånger till i helgen innan jag bestämmer mig för att behålla dem. Första intrycket var dock att de var så bekväma att jag inte ville ta dem av mig :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka