Kuperade valpar

Om valparna ses ute har jag svart att tro att ingreppet ar farskt.
Vet inte hur det gors / gjordes I Europa (sverige) men har kuperas de oftast vid 2 - 4 dagar gamla.

Nagon som vet hur reglerna ror "kuperade" klor I sverige?
Nu kommer jag verkligen inte pa vad "extra klon" heter pa svenska men har tas dew claws samtidigt som svans kupering, alternativs enbart klorna pa I princip alla renrasiga hundar nar de ar riktigt farska.

Enligt min hunds uppfödare (som iof är för ny för att ha gjort det själv) så kuperades svansarna i liknande ålder här (men öronen verkar göras senare?).

Oronen verkar goras I samma veva som de levereras (ca 8 - 10 veckor tror jag) men ar inte helt insatt. Gamla nog att man kan se ngt av kvaliten iaf.

Oj jag glomde helt uppdatera den har.
Under nagra dagar efter traden lyckades jag traffa bada hundarna. Den ena ags av ett par som inte alls visste att de inte skulle vara kuperade sa jag fick deras uppgifter sa att djurskyddet kunde ta kontakt med dem och de kunde beratta mer om uppfodaren. Den andra hade en ohyffsad ung man som promenadsallskap sa jag sa till djurskyddet ungefar var han brukar promenera.
Har inte fatt nagon uppdatering darefter.

Oj jag glomde helt uppdatera den har.
Under nagra dagar efter traden lyckades jag traffa bada hundarna. Den ena ags av ett par som inte alls visste att de inte skulle vara kuperade sa jag fick deras uppgifter sa att djurskyddet kunde ta kontakt med dem och de kunde beratta mer om uppfodaren. Den andra hade en ohyffsad ung man som promenadsallskap sa jag sa till djurskyddet ungefar var han brukar promenera.
Har inte fatt nagon uppdatering darefter.

Jättebra med uppdatering, man vill ju veta hur det gått! :up:

Och jätte-jättebra om du faktiskt nått fram till någon också! :up:

Såg faktiskt en amstaff/pitbull liknande hund i stan med kuperade öron för några dagar sedan..

Jag ser en kuperad Amstaff just nu!

Det är trots allt hyfsat vanligt med importer idag.. Har själv 2 st kuperade av ovanstående ras hemma, och en av mina uppfödningar har kuperad svans (medicinska skäl).

Liknande trådar

Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Disen
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 465
Senast: Bewildered
·
Hundhälsa I dagarna kommer mina bocker (har inga som helst mojligheter att kora till kursutbud, sa det ar bocker o filmer o tips o goda rad fran...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Min sambo ( och darmed ocksa jag) har en aldre labrador korsning sedan 4 ar tillbaka. Nar sambon forst fick ta over henne var hon...
Svar
6
· Visningar
961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka